Skolflicka

Det var inte utan att jag hade en känsla av att vara skolflicka igen. När jag väntade på min skjuts i morse så kändes det nästan som när jag var 6 år gammal och väntade på skolskjutsen till "lekis" i smedstorp. Jag satt på  mjölkbordet som stod utmed  grusvägen vid vår gård i  Kverrestad.  Det var ju så spännande att  komma iväg och  vara  på lekskolan!
Skillnaden idag var att jag satt och väntade i en busskur utmed  en starkt trafikerad E22 och läget var inte alls lika idylliskt MEN förväntan inför skolan var lika stor som då!
Nu kom lilla jag till ett universitet! WOW! Hur hamnade jag där!? Passar jag in där? Hur som helst så var det en dag full av information så nu är jag trött och slö i hjärnan.
 
Tankarna far fram och tillbaka och jag känner mig osammanhängande på nått knäppt sätt.....

Nu har vi ätit kvällsmat - en "näringsrik kebabrulle" och de andra tog pizza.
Henrik har åkt på hockey, han är i det närmaste beroende av KHK. Jag och mina goa ungar + Sally sitter nu i soffan och myser. Har kommit på hur fantastiskt bra vår lilla laptop är - jag kan sitta eller ligga var som helst och blogga!!!

När Alma har tittat färdigt på bolibompa så ska hon få gå och lägga sig och jag och Julia ska titta på 6 avsnitt av Hem till gården! Åh underbara fredag kväll!

Kommentarer
Postat av: Lina

Klart du passar in gumman! Åhh jag är lika spänd som du! Kommer att bli så skoj! Jag vill veta allt! Kram kram

2008-08-29 @ 22:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0