27 december

Jag är så glad över att jag har lyckats med konststycket att sova lite längre! Idag väckte Alma mig vid 07,30 och igår sov jag nästan till kl 08.00!!!!
Nu för tiden har man ju ingen aning om vilken dag det är eftersom alla dagar ser likadana ut, dvs man tar dagen som den kommer utan stress för nått!
Idag är det tydligen lördag eftersom det låg en tidning i brevlådan och det stod lördag på den!

Alma är nog den pyssligaste lilla tjej jag vet. Igår kväll pysslade hon till en princessa av glittriga piprensare


Hon har även ett mycket stort intresse av bokstäver och har kommit så långt att hon ljudar sig igenom ord och sen skriver hon dem

"snipp snapp snut så var sagan slut"

nu sitter hon och bygger av LEGO, en ambulans, en polisbil och en brandbil....

Henrik ska på konsert ikväll "Bones" med Thomas och Tobbe. men innan det så ska vi åka till Henriks favvo affär Elgiganten samt ta en lång promenad med vovvarna!

Lite underhållning:

Saker du kan göra för att reta upp folk!


1) Vid lunch, sitt i din parkerade bil med solglasögonen på.
Peka på förbipasserande bilar med en hårtork. Se om de saktar in.


2) Sök dig själv via växeln. Försök INTE förställa din röst.


3) När någon ber dig om hjälp, Säg jag delegerar!


4) Varje gång någon ber dig att göra något, fråga om de vill ha
pommes frites till det?


5) Ställ sophinken på skrivbordet med en lapp med texten: Inkorg


6) Utveckla en onaturlig skräck för kontorsapparater, speciellt
datorer.


7) Häll koffeinfritt kaffe i kaffeautomaten i tre veckor. När
alla har kommit över sitt koffeinberoende, byt till espresso.
 
8) I minnesfältet på alla dina inbetalda räkningar skriv: För
sexuella tjänster


9) Avsluta alla dina meningar med: "I enlighet med profetian."


10) Använd inte punkt


11) Så ofta som möjligt: hoppa istället för gå.


12) Fråga folk vilket kön de tillhör. Skratta hysteriskt när de
har svarat.


13) Specificera att din drive in order är för att "ta med".


14) Sjung med på Operan


15) Gå på poesiafton och fråga varför dikten saknar rytm.


16) Häng myggnät runt ditt skrivbord. Spela band med djungelljud
hela dagarna.


17) Fem dagar i förväg talar du om för dina vänner att du inte
kan komma på deras fest för att du har huvudvärk.


18) Be dina arbetskamrater tilltala dig med ditt Gladiatorsnamn,
Rock Hard, eller varför inte Snöret......


19) När pengarna kommer ut ur bankomaten, skrik "Jag vann!","Jag
vann!"
"Tredje gången denna vecka!!!"


Och det sista sättet att hålla uppe en lagom nivå av galenskap:


20) Skicka detta e-mail till alla i din adressbok, även om de
har skickat det till dig eller uttryckligen bett dig att INTE
skicka dem sådana här e-mail.

Ha en skön dag!


Kommentarer
Postat av: sara

hej hej =)

måste säga att prinsessan gjord av glittriga piprensare kanske var den finaste nånsin =)

å ja du har rätt efter regn komme solskeenet. det gjorde det oxå =)

Å jizzez va jag garva åt dina "reta upp folk"-tips hih

ha en god fortsättninbg och jätteskoj du kolla in min blogg emellanåt =)

ska precis uppdatera den om min galet härliga julhelg =)

Puss out!

2008-12-27 @ 12:52:02
URL: http://bemoddesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0