Fika och galna tanter...

Idag åkte jag till stan och träffade Linda Karlsson på café "tre G", det var superkul att äntligen träffas och prata bort ett par timmar. Vardagarna är ju oftast fullspäckat med plugg, skola, barn och djur, men nu tog jag mig helt enkelt tid!
Efter vi hade fikat så skulle jag smita in en snabbis på Kappahl för att se om det fanns något kul på rean......men det var så mycket folk att jag nästan fick spunk!
Alla var ju där, unga tjejer, medelålders kvinnor, tanter och deras män som står och håller handväskan åt dem! Det hostas och nyses i alla hörn, pillas och plockas på allt som går att pilla på och då.........får jag nästan panik! I mitt huvud ser jag bara alla hemska "kräksjukebakterier" som yr omkring!
Nej det utsätter jag mig absolut inte för så jag flyr ner i garaget och hoppar in i bilen (hivar fram min handsprit ur handväskan och blaskar på ordentligt!) och drar därifrån. Då kan jag hellre köpa kläder en annan dag när det inte är så mycket folk i omlopp.
När jag kommer hem ifrån stan provtillagade jag den tilltänkta efterrätten till nyårsafton - panacotta med baileys smak. Det var riktigt lätt att göra och smakar så faaaaaaaaaantastiskt gott! Rekomenderas åt alla!

Jag satte mig sen och gjorde klart hemuppgiften i skolarbetet. Skönt att ha det gjort! Sen gick vi på promenad med vovvarna, som vanligt längs ån bara för att det är så vackert!



Söta lilla Sally

Alma hittade en isfläck att åka kana på!

Nästan hela familjen på bild!

Henrik har varit och fixat material till att mura i källaren - Julia ska ju få ett rum där. Han hade dessutom tur och fick tag på Emil (som är murare/plattsättare till yrket) så nu håller de på och donar med det!

Tänkte bjuda även idag på lite underhållning:

tolv flaskor whisky

Jag hade tolv flaskor whisky i min källare, men min hustru tyckte inte om detta spritinnehav, varför hon bad mig hälla ut alltsammans i vasken. Eftersom jag inte vågade säga emot henne, började jag mitt vanskliga arbete:

Jag drog upp korken ur den första flaskan och hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas som jag drack ur.
Så drog jag korken ur den andra flaskan, hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur.
Jag drog sedan korken ur den tredje flaskan, hällde ut ett glas, med undantag av det innehåll, som jag drack ur.
Så drog jag korken ur den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset, som jag sedan drack ur.
Sedan drog jag upp korken ur det nästa glaset, hällde korken i flaskan och drog ur glaset.
Därefter drog jag korken ur flaskan, hällde vasken i flaskan och satte korken i flaskan med glaset och hällde whiskyn på flaskan.
Då alla flaskorna voro tomma, stödde jag huset med ena handen medan jag räknade flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 29 precis.
För att vara säker på min sak räknade jag en gång till. Den gången blev det 74 igen.
Då huset passerade förbi räknade jag det hela om igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork som jag hällde i huset och drack ur....

Ha en skön kväll!


Kommentarer
Postat av: Annahoj

Rolig historia. Jag ska nog med utom och kolla på rean i morgon. Fast jag har redan baciller.ler

2008-12-30 @ 00:28:43
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0