fredag



Nu börjar jullovet! Äntligen! Visserligen har jag ju en tenta i början av januari men jag ska unna mig att ta det lite lugnare nu...
Sista dagen för Alma på dagis, lite sorgligt eftersom två av hennes fröknar slutar. Tack för den här tiden Bea och Ulrika!
Julia hade sista dagen idag, oj vad hon har längtat efter lite ledighet!
Mannen min, har faktiskt fått beviljat lite semester så nu ska vi bara ta det lugnt och mysa!

Idag var vårt pepparkakshus i tidningen!

Imorgon fyller Henrik år så nu håller jag på att förbereda det som förberedas kan för att slippa hålla på och stressa med det imorgon. Jag kan inte avslöja vad det blir eftersom jag vet att våra gäster som ska komma imorgon läser min blogg!

På tal om det så är jag glatt överraskad av alla de som tar sig tid att gå in och ta del av min blogg. Antalet ökar ständigt och det glädjer mig!
Till detta hör att jag (helt ärligt) har blivit beroende av min blogg!!
Gahhh det låter lite läskigt men jag kan liksom inte värja mig....Varför bloggar man då? Jaaaaaa..... jag vet faktiskt inte, men jag har ett ständigt flöde i hjärnan av en massa saker som vill ut. Jag pratat ju ofta och gärna (ibland utan att hela hjärnan är med!) men att blogga har gjort att jag har blivit mera medveten om min tillvaro.
Jag tycker att det är roligt att gå tillbaka och läsa mina egna blogginlägg, det är ju förvånande hur snabbt man glömmer. När jag läser vissa grejer så tänker jag: jösses jag är verkligen inte riktigt klok! Ha ha ha ha ....

Gnagaren Bella har faktiskt låtit bli listerna idag när jag var i skolan. Kan i och för sig bero på att jag har lagt ett tjockt lager med vitpeppar på listerna i hallen! Alla sätt är bra!


Så här fin är årets Amaryllis som just har slagit ut!

Ikväll ska vi ut och resa igen! Missa inte "på spåret"!
Ha en skön och avkopplande kväll.
(speciellt Du Tessan!)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack själv och tack för de goda tryfflarna som jag redan har öppnat! Förstår din stress över morgondagen, har själv en make som fyller år i morgon. Vi bjuder på mellanmål och förväntar oss att gästerna har ätit lunch först så får de ta skinkmackan och gröten hos oss. Hoppas Henrik får en skön dag! Kram.

2008-12-19 @ 20:31:55
Postat av: Annahoj

Ler Jag håller med om att man sätter ord på saker som hänt under dagen och på så sätt samlar sina tankar, och att det är kul att blicka tillbaka. Men det som gör att du/jag blir beroende av det är för att du/jag blir bekräftad. Det man skriver om kommer ut, andra personer läser, och komenterar det. Ett litet kvitto på att, ens liv är viktigt att berätta om. Alla människor har behovet av att bli sedda ju, och detta är ett utmärkt sätt att synas. Det är som unjefär med spindlen dig+blogg+komentar=Bekräftelse, skrik+lärare+spindel=rädsla. Mycket kan betingas via miljön. Och det gör det båda på neggativt och possetivt sätt genom hela livet. Nä nu blev jag för djup...Vi syns senare idag. Kram lill syster yster

2008-12-20 @ 02:13:56
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0