måndag



Ja nu är det dan före dan före dopparedan!
Vi har varit en sväng till stan och det är ju förfärligt vad en del människor stressar, svär och är allmänt sura!
Jag bara stannade upp och tittade....
Vi åkte sedan till coop för att få tag på en julskinka (en liten i år eftersom vi brukar ha skinka till förbannelse!) och i kyldisken hittade jag "den". En liten knubbig och söt julskinka som vi ska sätta tänderna i ikväll!
Hör och häpna de hade allt som vi skulle ha och vi klarade oss helskinnade ur affären men när vi åkte därifrån så var det lång kö bara för att få komma in på parkeringen! Puh vilken tur att vi slapp det!

Det enda jag gick och oroade mig över i affären är alla smittor och bakterier. Jag blir nästan hysterisk när jag tänker på hur hemsk "vinter kräksjukan" är!!
Folk hostar, nyser , harklar sig och pillar i näsan överallt och sen fingrar de på ALLT i affären och sen kommer jag och måste ta i allt detta! Huuuuu det är så hemskt!!!
Det finns ju inget värre än att ligga i sängen som en slapp ål med kramper och kasta ur sig det otäcka maginnehållet (inte fanken hjälper Linas älskade primperan mot det heller!) och man har värsta nära döden upplevelse!
Åh tänk om man kunde vaccinera sig mot det hemska! Då skulle jag stå först i kön.

Nu i eftermiddag håller vi på med julgodisbakning det blir Baileys bollar och Rocky road (så fasansfullt gott!), Alma har sin kompis Johanna hos sig och de är ute i det fina vädret och njuter. Hur skumt är det inte med +8 grader och sol två dagar innan jul?!

Bella har inte ännu tagit sig ut....
Nu ska jag stryka barnens julaftonskläder
Återkommer!

Kommentarer
Postat av: Annahoj

Tack jo det var en lättnad att få tillbaka sakerna. Kram

2008-12-22 @ 17:22:09
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0