söndag



Äntligen skiner solen igen! Fast det skulle ju inte göra någon om det var 20 cm snö och 5 grader kallt oxå!
Jag älskar att åka pulka (men inte att behöva gå upp för backen) vi har en sån där uppblåsbar med handtag och jäklar vad det går undan. Har man ingen sån så går det alldeles utmärkt med en rejäl sopsäck. 
För ganska många år sedan var jag och en kompis i "skidbacken" i Olofström och skulle åka plastsäck, hur kul som helst men mindre kul när jag råkade glida över till delen av backen där de hade gjort en mängd "gupp" för de som ville öva hopp.......
Jag kunde knappt gå på en vecka!!! 

Sally älskar att springa runt och röjja i snön Bella vet jag inte eftersom hon inte upplevt det ännu.
Bella står inte så högt i kurs nu, hon har fått soff-förbud så nu bevakar vi henne som hök!
Vi ska iväg idag och försöka hitta material för att kunna hålla kvar henne på tomten. Hon rymmer ju fortfarande....
Har någon bra tips så tar vi TACKSAMT emot dem.
Återkommer senare!

Kommentarer
Postat av: Tezzan

Ja det värmer så gott i mitt hjärta o själ när jag ser att det fortfarande finns så fina o underbara människor som dig,ni växer inte på träd... Den stöttningen som du ger mig nu behöver jag verkligen..:)Håller fullständigt med dig om det där med att man ska lära sig att "läsa av" sin baby o att det faktiskt är svårare än vad man tror..Har jätte bra stöd ifrån min familj oxå men det e alltid skönt att få stöttning ifrån någon "utomstående",att få höra av någon annan att man faktiskt inte gör "fel"...Man har såååå många frågor som nybliven mamma men inga direkta svar,svaren kommer liksom efterhand som tiden går o som man lär känna sitt barn o dens behov.. Lilla Alicia vet med all säkerhet inte iheller inu hur hon egentligen "vill ha" det.. Usch märker att jag har lite svårt för att uttrycka mig idag.ti hi..men du förstår nog ändå vad jag menar..ti hi..Alicia sov inte så mycket inatt o därmed inte jag iheller...fniss.. hon vaknade varannan timme ca o ville ha mat.. så det fick hon.. :)o sen tog det en liten stund för mig att somna om igen efter varje gång.. men guuuud vad underbart det är att ha dem så nära.. Tror nog att hon är en sån person som behöver mycket närhet,det verkar så iaf.. Än en gång ett stort tack för att du stöttar mig o för att du kommer med råd... Om det är nåt som är helt galet så får du gärna säga det oxå för man lär ju så länge som man lever..;)

Puss o Bamse kram från mig o Alicia

2008-12-21 @ 16:17:04
URL: http://tezzan82.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0