söndag del 2



Andra advent! Wow vad tiden springer iväg! Jag borde verkligen ha pluggat idag (tenta helvetet imorgon) men har inte lyckats alls med det :(
Nej istället har jag varit på jourcentralen med Alma. Min diagnos stämde - halsfluss!
Men jag har i alla fall blivit imponerad idag av hur bra sjukvården faktiskt kan fungera!
Vi fick en tid kl 15.20 och som vanligt kommer jag alltid en kvart innan utsatt tid (hatar att komma för sent!) och vi fick komma in DIREKT och träffa doktorn. När klockan var 15.10 kom vi ut ifrån jourcentralen!!! Känns lite som "tillbaka till framtiden" Imponerande, det hade jag inte väntat mig! Jag hade till och med laddat för att få sitta och vänta i evigheter (bananer och "mut-godis" i handväskan) dagens ros till jourcentralen alltså!

Däremot fungerade det inte när jag skulle till apoteket och hämta ut hennes antibiotika. Fanken, de stängde 10 minuter innan vi kom dit.
Äh, jag har säkert pencillin i husapoteket som jag kan ge ikväll så vi körde hem och fann att jag INTE hade någon pencillin hemma. Gahhhh! Vad göra nu då?
Vi åt middag och hoppade sedan in i bilen och for tillbaka till den underbara jourcentralen som utan knussel lämnade ut medicin för ikväll och till imorgon bitti. Tack för det!

Morgondagen har löst sig tack vare att min kära väninna Ludmilla har lovat att Alma får vara hos henne medan jag gör
(den där förbannade) tentan. Vad underbart att man har så underbara människor i sin närhet som kan ställa upp när det kör ihop sig!

Tack till  Mia och Ninni som faktiskt inte tror att vi har en knäpp Bella utan att hon är normal! Fast ibland tvivlar jag på henne.....hahahaha....

Fridens alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack! Trevlig andra-advent!

2008-12-07 @ 19:14:20
URL: http://llinnean.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller tummarna för dig! Det går säker bra på tentan. kram

2008-12-07 @ 23:47:12
Postat av: Annahoj

Det var jag ovanstående

2008-12-07 @ 23:48:01
Postat av: mamma

Haåller i allt vad som kommer i min väg.

Du klarar detta.

Kram Mamma

2008-12-08 @ 10:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0