tisdag



Idag känner jag mig helt tom. Brukar vara det dagen efter tenta!

Ikväll var det "jul pyssel kväll" på dagis. Fröknarna hade förberett och fixat så att det var hur mysigt som helst. Vilket engagemang!!! det är som jag brukar säga - världens bästa dagis!!! Tack till alla fröknar som bara är bäst!!
De hade gjort olika stationer med olika pyssel grejer.


Här är det "måla kotten med grön färg och häll sedan på glitter" stationen!


Här tillverkas en ljuslykta av sockerbitar!


Av denna glasburk ska det bli en ljuslykta. Man målar på lim och sedan tar man på strösocker och vips så har man en jättemysig ljuslyka!


Barn och föräldrar fick hjälpas åt att kavla och sen stansa ut ett stort hjärta. Skriva på den ville Alma själv göra!


Här har vi en av Almas härliga fröknar (Tessan som säkert inte vill vara med på min blogg men hon är så söt, så det får hon stå ut med!)


Vilken härlig bild! Almas absoluta bästis Emma och de är så söta att det tåras i ögonen på mig. Det finns ingen större lycka än att ha en riktig bästis!

Nu ska jag packa lite saker som Alma ska ha med sig på "Äventyrs" bussen imorgon (mobila förskolor)
Sydnytt kommer att vara med på bussen och filma dem under dagen så glöm nu inte att titta på sydnytt imorgon!!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: tessan

Tack för detta! Jag kopierar fotona till min blogg eftersom jag inte har egna!! Gud vilken söt fröken alma har :~

2008-12-09 @ 21:08:51
Postat av: Annahoj

Vad kul att dagisfröknarna har olika stationer med pyssel. Det bevisar ju att de organiserar det, och inte gör så det är fritt fram och de blir allmänt förvirrade. Pedagogiskt..i like

2008-12-09 @ 22:58:17
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ohhhh.

Tänk om man ändå hade varit ett dagisbarn.

Mormor till Alma.

2008-12-10 @ 09:49:01
Postat av: Kristina

Så synd att vi missade pysselkvällen. Vad mysigt det verkade vara!

2008-12-10 @ 10:32:31
URL: http://tinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0