Helg

Igår hade jag ett riktigt "mental bryt". För er som känner mig vet ju om att jag brukar vara pigg på mornarna, stiga upp tidigt och joddla igång direkt. Men icke igår!
Jag vaknade av att Bella ville ut. Steg upp och tillfredställde hennes önskan, la mig sen på soffan och somnade.
Alma vaknade och jag hjälpte henne på toan. Jag la mig sen på rygg i soffan och somnade (jag kan definitivt inte somna på rygg annars!)
Alma ville ha frukost, jodå jag tillfredställde hennes önskan oxå men somnade direkt efter i soffan!
Henrik kom upp vid halv 10 och då sov jag fortfarande i soffan!
Då blev han verkligen orolig - ligger Anne på soffan och sover så har nått hänt! Närmare halv elva hörde jag mig själv mumla under filten: Henrik kan du göra en kopp kaffe till mig?
Sen hasade jag mig sakta upp och drack mitt kaffe och tvingade in mig i duschen......

Vi åkte iväg och köpte vinterstövlar till Alma som hon kan ha på dagis.
Därefter höll jag på att dö av hunger så vi åkte till MAX. Goda burgare men det är världens krångligaste system när man ska beställa. Det finns över huvudtaget ingen logik alls i hur det ska gå till där, men efter ett tag fick vi i alla fall vår mat.
Ok, mätta i magen så åkte vi förbi ÖB och köpte en fågelmatsautomat, men någon fågelmat hade de minsann inte!
Nähä! Då åkte vi till Granngården för där har de i alla fall fågelmat! När vi kom upp på parkeringen så såg vi Marie Karlssons föräldrar. Vi såg även Lina som är Maries lillasyster.
Blicken gled åt sidan och då ser vi....................Marie & Tobbe!!!!
Men kära nån, dom bor ju i Uppsala!
WOW, vad kul det var att träffa dem. De hade kört ner över helgen för att åka och titta på en gård som de troligen ska hyra, i Torsås. Nu ska vi hålla tummarna för dem!

Väl hemma igen så möttes vi av ett kaos i vår soffa! Bella hade varit uppe i fönsterkarmen och vält ut en blomma för mig. Det stora problemet låg i att i blommans ytterkruka låg det ca en miljon små sjösten, som nu alltså låg i soffan i stället. Grrrrr
Det förde i och för sig med sig att vi fick ordentligt städat innan Maria, Tomas, Emma & Filip kom. Vi käkade pizza ihop och hade det hur trevligt som helst!

Idag på morgonen så har vi haft "tillsammans frukost" som Alma kallar det. Pappa Henrik fick sina farsdags presenter och vi hade det jättemysigt! Om ett par timmar ska vi åka till Jämshög där mamma och Ingvar bor. Det ska bli så kul!
Återkommer ikväll!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0