lussekatter och annat juligt...

Idag kunde jag bara inte hejda mig längre! Jag och barnen bakade lussekatter imorse.

Ljuvligt gott!

Alma tyckte att man inte bara behöver göra alla bullar likadana utan man kan ju göra i ordning som följer
julanka, julbanan och en lucia!


Jag var så uppe i varv så jag hoppade upp på Mr Crosstrainer!
I 5 km hade jag cement i benen, fasen vad tungt det var i dag då! Men man får inte ge upp så jag tog mina 5 km på 25 minuter. 

Efter lunchen så åkte vi ut till Rusta, bara för att gå och glo en stund ( Emma & Alma lekte förstås kurragömma i affären och hade jättekul!) Man ska ju aldrig sluta upp med att förvånas över saker man ser och hör men idag blev till och med jag mållös. 

Julsaker är "heliga" och det får man inte ändra på hur som helst! Jag menar "granar" gjorda av påskfjädrar. Huuuuuu så hemskt! 
När jag hade hämtat mig från den chocken och trodde att det inte kunde bli värre så vänder jag mig om och ser något ännu värre........

Gaaaahhhhh vad hemskt! Så får man ju bara inte göra! En gran ska väl ändå vara Grön? Kan bara inte tro mina ögon! Av chocken får jag ett rejält blodtrycksfall och känner att det börjar snurra i planeten......
Jag finner inte ord för all ondska här i världen. Färga granen........

Innan jag flydde ut ur affären sprang jag förbi följande saker
 

När vi kom hem så städade jag Almas rum och ramade in det sista dagisgruppkortet och satte upp det på väggen intill de andra. Tänk vad tiden går......hon ska ju snart börja skolan! Det måste ju betyda att jag har blivit en del år äldre!!!!
Men jag känner mig bara som 22!!Ha ha ha ha...

Imorgon och fram till torsdag ska jag vara på IVA och praktisera. Ska bli kul! Vi har visst en hemuppgift, kanske dax att kolla upp vad den går ut på! 
 
Ha det gott alla coola, och god jul!!

Kommentarer
Postat av: Kristina

mmmmm...lussekatterna ser jätteläckra ut...

Men du, menar du att du inte såg de hemska granarna förra året på Rusta? Johanna tyckte att vi skulle köpa en rosa gran! Nej, jag håller med dig granar ska vara gröna och dessutom så ska det enligt mig vara en riktig gran.. så man får in grandoften. :-)

Kram och ha en strålande dag!

2008-11-17 @ 09:59:06
URL: http://tinnie.blogg.se/
Postat av: bea

detta kallas tjuvstart....nu sätter du press på mig..

2008-11-17 @ 19:14:52
Postat av: tessan

2008-11-20 @ 17:28:59
Postat av: tessan

Det jag ville säga är att nu får du ju ge dig...jag drar mig för detta eländiga klet...fast jag vet att när jag väl är igång tycker jag det är lite kul, men bara lite,...mest jobbigt faktiskt!!

2008-11-20 @ 17:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0