Mera jul

Innan du börjar läsa dagens blogg så ska du välja en låt på mediaspelaren här bredvid (ge det ett par sekunder för att laddas) sätt på ljudet och njut av det underbara.....julmusik!!!
Nu ska jag inte ta åt mig äran för denna underbara uppfinning (widget) utan det är Julia som har hittat den och laddat upp den på min blogg. Tack lilla stumpan! Kolla gärna på hennes blogg www.pftw.blogg.se

Min absoluta julfavorit är "last christmas" av Wham Det finns ingen bättre och det blir liksom ingen jul utan den! Åh nu får jag nästan tårar i ögonen!

Idag vaknade Alma av en mardröm 05.27.........det blev min mardröm! Alltså har jag vaknat på morgonen oavsett tid så brukar jag inte kunna somna om. Idag hade jag dessutom ont i min axel/nacke när jag blev väckt, då steg jag upp och tog två alvedon som faktiskt knockade mig tillbaka in i drömmarnas värld (kan inte återge vad jag drömde för det finns små människor under 15 år som läser!)
så dagens tips är ta två alvedon om du inte kan sova!

Visst är låten bra?

Julpyntandet har fortsatt idag! När jag håller på så blir jag verkligen oorganiserad!! Ni kan inte ana hur jag kan ställa upp det här hemma, jag hade i och för sig god hjälp av Alma!
Mitt i detta kaos så dyker mina föräldrar upp! Ojdå......

Jag står där (i mina trekvartsbyxor med horribelt orakade ben som sticker fram) en för kort t-shirt som jag spillt julmust på, är svettig och illaluktande. Det är miljoner saker som ligger precis överallt, strykbordet och symaskinen står framme och julmusiken skrålar på!
Shit, shit, dubbel shit!
Så här stökigt har jag aldrig haft när det kommit någon och hälsat på!!!! Henrik min underbara man tyckte att det var fantastiskt roligt när han såg paniken lysa i mina ögon. Gud jag hoppas att lilla mamma hastigt glömmer bort synen som mötte henne tidigare idag!
Vi hade jättetrevligt och fikade på lussebullar och pepparkakor (efter att vi röjt undan i soffan!)

Det finns fler låtar i mediaspelaren!

Julia och jag gick på långpromenad med vovvarna och Henrik och Alma åkte på hockey. Till middag hade jag gjort "söndagsstek" med gräddsås och potatis, mmmmmm vad gott!

Nu sitter jag här och tittar på allt det mysiga och känner ett sånt lugn, härligt!
Imorgon börjar en ny vecka, får se vad den har att erbjuda!
Kram


Kommentarer
Postat av: Ninni

Last Christmas är verkligen underbar!

2008-11-24 @ 08:24:22
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Annahoj

Du anar inte vad jag skratta hjärtligt nu. Jag kan se detta framför mig. O jag vet hur det känns, att bli påkommen i myskläder/pjamas och ha det ostädat. Fast jag har inget emot att de hälsar på. Men jag skulle vilja se detta framför mig då du står där sån. Vad synd att jag inte följde med dom haha

2008-11-24 @ 16:28:22
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0