magiska fenomen


I morse när jag satt och år frukost så såg jag att himlen plötsligt ändrade färg till orange/lila (försökte fånga det på bild men det är ju alltid vackrare i verkligheten) och det var så magiskt fint!


Jag snurrade runt 180 grader och fick då uppleva nästa fenomen. En riktigt stor och hel regnbåge! Det har jag aldrig sett i december innan. Den var ju rent omöjlig att få med hela, och helt ärligt så syns den inte så bra på bilden men man kan ana den (jag har ju trots allt tagit bilderna med mobilen!)



Jag tänkte för en gångs skull fixa till lunch fast att jag var ensam hemma (brukar ta kaffe och en smörgås annars!) idag gjorde jag i alla fall en omelett, lätt keso till samt blandsallad, paprika och majs. Ringlade över balsamvinäger creme och det var fantastiskt gott! Mmmmmmm jättegott!


Nu har till och med Pallas Athena (katten) accepterat Bella hyffsat i alla fall. Det går tydligen bra att i bland ligga bredvid varandra och sova!


För övrigt har jag tränat idag på crosstrainern 5 km som vanligt så i natt kommer jag nog att sova gott.
Har även julpyntat den lilla bilen (till Almas stora glädje) med en jättesöt liten julgran, en sån där som man kopplar in i cigarett uttaget!
Glöm nu inte att titta på Leilas Jul-program ikväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vilka underbara morgonbilder!

2008-11-27 @ 00:50:42
URL: http://tinnie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag jobbar på avd 45/MOA, där jag stor-trivs! Ah IVA-ssk, ska du jobba på thiva sen då? Kram!

2008-11-27 @ 13:56:37
URL: http://llinnean.blogg.se/
Postat av: sara

oj oj oj, den bilden var ju VERKLIGEN fin. . den på himlen å trädet. . jizzez! även om det kan ha vatt svårt fånga den riktiga upplevelsen så får man sig iaf en bra uppfattning om hur fint det måste vatt :) peace out!

2008-11-30 @ 14:11:28
URL: http://bemoddesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0