hjärntrött

Usch vad trögt pluggandet går.....och allting annat med känns det som. Livet anfaller från alla håll...men jag har inte tid!
Och "egentid", vad är det???
Min bästa kompis heter Losec!

Idag har vi haft en riktigt god middag (jag drömde om det inatt så därför var jag tvungen att laga det idag) det blev "Smördegsinbakad fläskfilé med cantadouost, potatisklyfftor och ostronskivlingstuvning med en liten touch av cognac"
Shit vad gott det var!!!

Men hade en kock sett mig när jag attackerade ostronskivlingen hade han väl fått hjärtstopp!
Saken är den att jag aldrig har ätit det och följdaktligen så vet jag inte hur den ska tillredas på mest lämpligt sätt, så vad gjorde jag?
Jo jag la "enheten" på skärbrädan och började hacka ungefär som man gör när man hackar lök lite lagom grovt!
Tjongade sedan ner den på stekjärnet och fräste på rejält.
Alla sätt är bra utom de riktigt dåliga!

Henrik har packat ner studsmattan idag så nu blev tomten genast lite större! Alma hade Emma på besök och de pysslade med lera.
Det blev en ko


och det blev en fisk!


Jösses som det såg ut på rummet efteråt.....men de hade i alla fall kul!

Inatt får vi en timme extra! Tack för det!




Kommentarer
Postat av: Annahoj

Finna lera figurer

2008-10-26 @ 20:09:43
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0