kinafest

Ikväll ska vi på Kina fest på Julias skola. De har tema nu under två veckor och då jobbar de med landet Kina. Det ska bli spännande och kul!

Jag har faktiskt en viss kines-fobi!!!
När jag var i London för ett X antal år sedan så gick vi till "China town" (och hur äkta är det där?) och jag var fullkomligt livrädd!
Jag har faktiskt aldrig haft något otalt med de stackars små kineserna, jag tror att den sk fobin (som vanligt när det gäller mig) bottnar i några dåliga skräckfilmer.
Sen är det allt det visuella, de "klonkar" med symbaler i ett orytmiskt mönster och det är mycket drakar, vassa knivar och kampsport......farligt!
Sen kommer vi till det där med maten, suchi (undrar om det stavas så?), wookad vovve eller friterade gräshoppor.

Fast å andra sidan, är vi så himla mycket bättre då?
Jag skulle inte våga ta en promenad en kväll i Rosengård, vi äter sur fisk och rökad ål och sen dansar vi " små grodorna" omkring ett lövat hedniskt kors och som avslutning har vi stövel-kastning!
Det låter ju inte riktigt klokt!

Vill passa på att ge hela min trogna och stadigt växande "fanclub" en stor kram!
Utan ert intresse för mitt bloggande hade mina något ostrukturerade tankar hamnat i en skrivbok i sängbordslådan!
Tack!

Kommentarer
Postat av: Annahoj

Kineser,kineser,kineser....oj nej det skulle ju vara japaner,japaner,japaner haha jaja ser inte skillnad. Kramizzar Lill syster yster

2008-10-16 @ 20:32:08
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag har varit i Kina och det jag reagerade på var att de var små och luktade illa. De reagerade på att europeer var långa och håriga (männen). En upplevelse...sen har de ju mycket att visa upp typ Kinesiska muren och himmelska fridens torg (vi var i Beijing)

2008-10-21 @ 21:24:22
Postat av: Julia

Mamma herregud! Vet du ingenting!? Hur många gånger ska jag säga det... "4 små rätter" (som för övrigt inte alls är kinesiskt) är "kinamat". Sushi däremot är JAPANSKT!

2009-01-10 @ 22:13:44
URL: http://pftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0