Korvstoppning

Stressigt värre idag grrrrr
Jag gillar inte att ha dagar som ser ut så här!
Dagens föreläsningar har varit i ett rasande tempo, det är inte vår undarbara lärares fel utan är snarare ett (som vanligt) ekonomiskt problem.
Skolan vill att samma mängd kunskap ska förmedlas på hälften av tiden mot innan.
Ja, jag blir så arg så jag tror att jag smäller av!!!
Alla sjuka människor har rätt att bli vårdad av kunnig personal med hög kompetens. Kunskap får aldrig stå tillbaka för att ekonomin ska styra. Ahhrrrr upp till kamp!

När jag kom till dagis sitter de ute och laborerar med vatten, fysikens underbara värld!
De kollade på vad som händer med vatten-nivån i ett badkar när man kliver i, och det kunde Alma förklara för mig! Wow!
Jag är så glad över att just vi har fått världens bästa dagis!!
Tack till alla underbara dagisfröknar som lägger ner stort engagemang!

Kom sen till affären och inser att jag inte vet vad som ska tilllagas till kvällsmat, blir sedan förvånad över att det faktiskt inte finns någon mat i affären!!!
Man brukar väl säga att man ser inte skogen för alla träd!
Så där irrar jag omkring en stund (känner mig inte alls stressad!) kan liksom inte riktigt tänka en vettig tanke färdigt.....

45 minuter senare så står det i alla fall mat på bordet; thai-kycklinggryta med vattenkastanj & banan och nudlar till det! Det är vid de tillfällena som jag blir som mest imponerad av mig själv!

Nu har jag en vision om att jag ska ta upp en rutin som har legat i träda allt för länge, nu ska det bli veckomatsedel! För ett par år sedan hade vi en bra rutin på det och det fungerade jätte bra!

Glöm inte Dr House ikväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv för att ni ger oss dessa underbara barn att jobba med!

2008-10-21 @ 21:14:12
Postat av: Annahoj

Nä det är ju hämskt att de drar in på det pga att spara pengar. Det är nog så överralt. En kille som har försökt få hjälp i 2 år, och vill ha det på ett behandlingshem där han vet att han kommer till lyckas, får inte det för att socilatjänsten i bromölla tycker det är för dyrt. Du har det gått upp i domstol...å kostar innte det då...snevirdet samhälle ibland.

2008-10-21 @ 23:08:10
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0