Olycksdag

Idag skulle Alma tvunget bygga koja vid soffan och soffbordet, med filtar och kuddar. Det gick sig inte bättre än att hon (naturligtvis) trampade snet och for in i kanten på bordet med sitt vänstra öra först. Det finns ju inte så mycket utrymme just där för svullnad....Nu ser det ut som om hon har ett äkta boxningsöra dvs det ser ut som en lila blomkål!

Äh det ska mer till än så för att få henne på fall!

Henrik har ägnat det mesta av dagen (ja ja han steg inte upp förrän 09.40!) åt att fortsätta att röja undan saker från källaren. En del åker upp på vinden (Henrik bär och konkar på tunga lådor) och en del åker ut i garaget för vidare transport till tippen.

Jag har varit och spanat efter en crosstrainer till mig......fortsättning följer......

Gjorde två olika middagar idag pga av x-tra pris på nötfärs! Det blev köttfärsgratäng och en laddning köttfärssås (jag slipper laga middag på ett par dagar!) till efterrätt gjorde jag äppelpaj! Fick en hel kasse med äpple igår av Annette!

Vi har varit och fikat hos svärföräldrarna idag. Nu har det blivit så fint i deras nyinflyttade lägenhet!
Tack för kaffet!

Sally har lyckats med det mest otroliga. Hon luktar fisk!!!
Troligtvis så har en sjöfågel tagit fisk och flugit iväg med och till Sallys stora lycka tappat den på vår gräsmatta ( visst det kan ju vara en ligist som gått förbi och kastat in den på vår tomt, fast de brukar väl inte gå omkring med fisk i fickorna???)
hur som helst så hittade Sally "det" och tyckte att det var den finaste parfym man bara kan tänka sig!

Nähä, det blir ingen Sallymys i soffan ikväll!

Imorgon ska jag vara tidigt på skolan, BTH. Vi ska försöka ro i land den första gruppuppgiften som ingen verkar förstå ett dugg av!
Ska bli spännande och se hur det ska gå!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag älskar fiskdoftande hund!! Får jag låna Sally???

2008-09-14 @ 23:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0