Spindellilja

Nu har min spindellilja börjat att blomma igen. Det känns unikt eftersom den blommade senast i början på augusti, då hade den 24 blommor! Direkt efter att den blommat färdigt och vissnat ner tog det ca 2 veckor och sedan blev det en ny knopp!
Denna omgång har den 13 knoppar/blommor på gång! Idag har två blommor slagit ut! Den är vacker och luktar så gott!



Idag tog jag upp kampen mot mina gråa hår, ahrrr jag tror jag blir tokig på eländet. Jag har efter många om och men lyckats hitta rätt färgton så att familjen ser inte att jag färgat håret utan känner det möjligen på doften.

Idag var det Henriks tur att laga middag innan han skulle åka iväg och glo på hockey i Kallinge......det blev pizza!

Men herre gud! måste be Ove dämpa sig..............

Upptäckte idag att Almas byxor har krympt i garderoben över sommaren. Helt sjukt, jag menar det måste ju göra ont i kroppen när man växer så snabbt!
Det är kanske inte så konstigt att hon är superhungrig om kvällarna. Hon äter middag vid 17.00 (oftast äter hon bra!) och från då till hon går och lägger sig så äter hon!
Ja, det blir banan,äpple, yoggi och ibland en smörgås och ett glas mjölk.

OVE!!!!!! Lägg av!

Jag bara älskar höstkvällar för då får jag tända mycket ljus (Henrik får gå runt och släcka) Jag har 4 lyktor tända på ute trappan och jag har 10 ljuslyktor tända inne i huset.
Åh det är så mysigt. Extra bra är det om det stormar ute!
Jag älskar verkligen att ta en promenad när det är full storm ute. Man känner sig fylld av frisk luft och hjärnan får ny energi, ja ungefär som en CPAP-behandling!

Eftersom Henrik är iväg ikväll så har jag blivit kung över fjärrkontrollen! Jag har 4 avsnitt av Hem till gården att se på!
Ska bara tysta Ove........

Vad är skillnaden mellan en man och en yoghurt?
I yoghurt finns det kultur!

Kommentarer
Postat av: J

Nää fy, ruggit å kallt. Men docl mysigt med ljusler

2008-09-12 @ 20:07:19
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: J

Fattar inte hur du lyckats med spindel lijan, den ska ju ha en vilo period. Kram

2008-09-12 @ 20:08:17
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0