Små små små barn

Ja tänka sig att det är dax för prinsessan att få sin "prins"!



Idag har jag varit på neonatal! Det var verkligen intressant! Tänk att så pyttesmå bebisar har så mycket livskraft i sig. Det är verkligen fantastiskt! Jag har ju jobbat på BB tidigare och då träffade man massor av bebisar, men jämfört med de små jag såg idag så var de nyfödda på BB som jättar!
Den största nyfödda på BB jag har sett vägde 5400 (aj aj aj aj känns som man vill korsa benen!) och den minsta jag har sett vägde bara 890 gr. En viss skillnad....


Skillnad är det också i ålder på mammorna nu för tiden. Förr var der så att man började skaffa barn kring 20 -års ålder och sen kanske man var "färdig avlad" vid 30. Nu är trenden att man börjar att skaffa barn när man är 30.
Det finns ju till och med först-föderskor som är mellan 45-50 år!!!! Känns lite skumt tycker jag...
Undrar just vad det är som gör att det blivit så? Är det möjligen vår önskan om att "göra karriär" först som får oss att vänta? Eller vad tror ni?

Nu har jag en liten undran till er bloggläsare!
Jag undrar hur jag ska göra när jag vill kommentera eller svara en kommentar som någon har lämnat på min blogg. Ska jag svara med en kommentar på min egen blogg och hoppas på att den som lämnat en kommentar kommer tillbaka och läser alla kommentarer, eller ska jag lämna en kommentar på den andra personens blogg, fast då kommer det en kommentar på den personens blogg som inte hänger ihop med den personens inlägg. Sen är det ju inte alla som har en blogg över huvudtaget!
Snälla hjälp mig, hur gör ni?

Nu ska jag sätta mig och läsa på om Neonatal HLR, har genomgång i morgon.
Ha en skön kväll och missa inte Dr House!
Kram

Kommentarer
Postat av: Julia

Om någon har lämnat en kommentar åp DIN blogg ska du kommentera på HANS/HENNES blogg. Tänk om den som kommenterat på din blogg inte kommer ihåg adressen och aldrig kollar på din blogg mer? Då är det bra att kommentera på den andres blogg. :)

2009-02-24 @ 19:11:00
URL: http://pftw.blogg.se/
Postat av: Annahoj

ååå så pytte liten. Jo syrran, såga att du frågade hur du kan göra vid komenterandet. Du ska svara på hennes blogg, inte på din. För man kan inte hålla på och kolla alla bloggar som man komenterar. Kram

2009-02-24 @ 19:16:22
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: MammaRussin

hej hej..

jag tycker det är bäst att svara på kommentarer i den frågandes blogg.. :) annars så glömmer jag ofta bort att titta eller får leta ihjäl mig för att komma tillbaka till "rätt" inlägg igen..:)



Kul med småfolk.. Jag har fött tre "klumpar" till bebisar.. min minsta, som också var min förstfödda, min son han föddes i v.37 och vägde 3700 g... sedan kom dottern dryga året senare och vägde 4500 g... och nu kom dunder klumpen stina på 4800 g.. :)



hoppas allt är bra med er..



kramkram

2009-02-24 @ 20:53:24
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: sara

hmm knivigt det där med frågor till varandras bloggar...

men jag hålle nog me johanna där - svårt kolla sina gamla kommentarer på polarnas bloggar, för å se om nårra svar har skrivits! ...sen kan man ju svara i inlägg oxå...men det blir liksom konstigt...nej bästa e nog bara svara i den andres blogg.men fattas den som frågat dej ngt en egen blogg så blir det värre...Hmmm En blogg portal kanske, startad av sara den 24 februari 2009 kan hjälpa...finns det nårra pengar å tjäna på det? haha



angående minibebisarna...dom ser så sköra ut....hmm...du passa nog vara på sån plats..du har hjärtat på rätt plats för vårda såna små liv!

så nu har ju jag en fråga och för att underlätta så kan du svara på den i antingen min blogg elle här spela inte så stor roll, jag kolla bägge ställerna haha,

jo, Ska du jobba på en sån avdelning? e det en sån utbildning du läser...eller..? har inte riktigt hängt med där...! =/



kjamiz pådej =)

2009-02-24 @ 22:46:51
URL: http://bemoddesson.blogg.se/
Postat av: channe

jag utmannar dig...

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!



1. Vad heter du?:CHANETTE

2. Ett ord på fyra bokstäver: COOK

3. Flicknamn: CHRISTIN

4. Pojknamn: CHRISTOFFER

5. Yrke: CEOLIST

6. Färg: CERIS

7. Klädesplagg: CHANEL SKOR

8. Mat: CLEMENTIN

9. Sak i badrummet: CEMENT VÄGG

10. Plats/stad: CHICAGO

11. En orsak att vara sen: CHEF BRÅK

12. Något man skriker: CHANNE( mitt smeknamn)

13. Film: CLOCK WORTH ORANGE ( eller hur fan det stavas)

14. Något man dricker: CIDER

15. Band: CARDIGANS

16. Djur: CHIMPANS



kul om du skriver en liten kommentar om du antar utmaningen. alltid kul att se resultaten =)

2009-02-25 @ 16:20:35
URL: http://thislalady.blogg.se/
Postat av: Catrin

Hej...

Jag var 20 när jag fick mitt första barn hon är idag 19 och tänker inte skaffa barn så tidigt som jag.

Jag tror att man idag vill ha sin karriär klar inan man binder sig och skaffar barn. skulle jag vänta på den, min karriär skulle jag nog aldrig skaffa barn. samtidigt är det ju svårare att få jobb och så idag...

Önskar dig en skön kväll

2009-02-28 @ 19:11:39
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: A-Linda

Hej! Jag hittade din blogg när jag googlade på neonatal HLR. Trots att jag är privatperson är jag nämligen väldigt engagerad i det här och försöker få upp ögonen på ansvariga inom och över förlossning- och neonatalvård för att HLR måste göras med intakt navesträng. Jag har sedan snart 2 år mailkontakt med en grupp förlossningsläkare , barnmorskor och hjärnsforskare som är mycket kunniga inom det här området och några av dem gör själva HLR med intakt navelsträng. De har gjort den här webbsidan http://www.birth-brain-injury.org/ och en av dem är med på den här youtuben http://www.youtube.com/watch?v=CgAyQvOMrTM



Hoppas du förstår engelska hjälpligt för det här är verkligen mycket intressant och väldigt viktigt. Hoppas även du har intresse av att hjälpa till att sprida detta till personer som du tror har möjlighet att påverkan utvecklingen på det här området



Ha det gott! :-)

Linda





P.S. Fler länkar och annan viktig information finns på min diskusssionstråd om avnavling på Familjelivs forum

http://www.familjeliv.se/Forum-2-13/m39509324.html

2009-03-05 @ 01:50:18
URL: http://blogg.aftonbladet.se/15613/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0