IKEA

Idag var det så äntligen dax att få åka till IKEA! Min kära man förstår inte riktigt denna passion.....Målet idag var att köpa de saker till Julia som hon saknar för att kunna flytta ner på sitt nya rum och känna att det är sådär härligt ombonat. Jag tycker att vi lyckades riktigt bra!
Det blev matta (en stor och två små), rullgardiner, tidskriftssamlare, fönsterlampor, överkast, mysfilt, sorteringslådor, sänglampa, taklampa, blommor och nya påslakan!
Imorgon ska vi göra hennes rum helt klart så att hon kan flytta ner, och fram tills dess att hon flyttat in så är det hemligt men snart kommer det bilder!
Alma ska få Julias gamla säng så idag köpte vi en ribb-botten till den sängen. Annars fick jag tag på doftljus, värmeljus (en klassiker men dock inga servetter!), nya dricksglas, påslakan, diskvantar, en vas och två nya lampor till vardagsrummet. Det är stora vita klot (heter FADO) och är jättesnygga!

På ljusavdelningen så såg jag en festlig förpackning med värmeljushållare

Vad säger du om dem Sara?

Väl hemma så satte vi in grejorna och sen kastade sig mannen iväg på hockeyn som han absolut inte ville missa! Hmmmm...
Ja ja, ikväll är det äntligen melodifestival igen, jag har som vanligt ingen aning om vilka som ska vara med så det blir en trevlig överraskning!

Lite kvälls skoj

Sex små sanningar:

Sanning nr 1: Du kan inte nå alla tänder med tungan.

Sanning nr 2: Alla idioter som läste den första sanningen kommer att prova.

Sanning nr 3: De upptäcker att sanning nr 1 är en lögn.

Sanning nr 4: Du ler nu för att du inser att du är en idiot.

Sanning nr 5: Snart kopierar du det här så att alla andra idioter kan läsa det!

Sanning nr 6: Du har fortfarande ett fåningt leende i ditt ansikte ; )


Ha en skön kväll!
Kram




Kommentarer
Postat av: MammaRussin

ooo, ikea .. jag älskar ikea..:) ljus köper jag jämt med där.. ska dit och fylla på ljus förådet snart jag med.. :)



så spännande med kort på rummet när det blir klart..



kram :)

2009-02-21 @ 23:13:42
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Oscar Begström

Hahaha, fan va bra dem 6 sanningarna var :D



/MVH

Din gamla granne Oscar

2009-02-22 @ 19:53:11
Postat av: Anne

Kul Oscar att du hittade min blogg! Kika gärna in igen ;)

2009-02-22 @ 20:29:04
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Annahoj

jag testade det med att nå alla tänderna haha

2009-02-22 @ 22:56:42
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: sara

trodde själv mina ögon skulle trilla ur hålorna när jag fann dessa ljuslyktor på IKEA! sen e dom faktiskt rätt fina...men min förklaring till detta fenomen var att det börjar bli brist på namn nu! ha ha



go du e som la upp en bild på dom - dom förtjärnar få glänsa lite haha =)

2009-02-24 @ 22:33:28
URL: http://bemoddesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0