Milstolpe!

Nu har det hänt! Alma har tappat sin allra första tand!


Den har hängt lös i munnen ett par dagar men idag tog hon mod till sig och drog ut den. I natt ska hon lägga den under kudden för at tandfen ska komma och lägga en peng där.
När jag var liten så la man tanden i ett glas med vatten & salt över natten men det är tydligen förlegat.
Ni som har barn hemma, hur gör ni när barnet har tappat en tand?

Jag har även hunnit att ta hand om mig själv idag. Jag har nyss tränat på min crosstrainer, jag har legat i kärring-grillen en liten stund (bara 12 minuter eftersom rören är nyss utbytta, vill ju inte grilla ihjäl mig!) igår köpte jag mig en ny ögoncreme och en ny mascara som jag har provat idag!
Jag har dessutom ätit extra nyttigt och bara druckit vatten.
Yes, jag är på G mot mitt nya liv ;)

Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: sara

härlit me riktiga hälsodagar!

brun & fräsch =)

när ja va liten fick ja en tia för varje tand...en gång tappade jag tre samtidigt och trodde jag kunde fylla en hel korg på K-marknad i olofström med bara gottesaker å leksaker...Mormor fick snällt plocka tillbaka det mesta ! ha ha ett kärt litet minne !

2009-02-09 @ 19:37:40
URL: http://bemoddesson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej vännen!

När Noah tappade sin första tand la vi den i ett glas, sen kom tandfen..men då kom han på lilla Noah, att tandfen kanske tar hans tand, så då skrev han ett brev och la bredvid glaset, att han gärna ville ha en peng men hon fick inte ta hans tand!

Tänk det funkade!

Lycka till!

Kram kram!

2009-02-09 @ 19:55:37
Postat av: MammaRussin

är tandfèn förlegat?? inte här hemma iaf..:) tanden i ett glas vatten och vips så har det blitt en guldpeng..:)



jo men visst har vi fått massa med snö.. vart bor du?? i vilken del av detta långa land??



oj, vad du tar hand om dig själv.. duktigt... det borde man göra mer..



ha en toppen dag!!



KRAM

2009-02-10 @ 08:20:37
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Pauline

sv: Tack så mycket. Jag mår lite sämre idag, men jag ska äta mycket apelsiner och dricka mycket te :)

Kram

2009-02-10 @ 13:26:16
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Lina

När jag tappar mina tänder vill jag ha ganska mycket pengar så att jag har råd att sätta in nya!! Tur att Alma har några på lager som kan växa fram! Ge henne en 10 och rama in tanden och häng upp den på väggen! Eller spara alla tänderna och gör ett halsband??

2009-02-10 @ 15:09:37
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: MammaRussin

åhh, tack för din fina ord.. jag slängde de kakor som jag inte åt upp...:)

i morgon är en annan ny dag.. så sant..

kramar...

2009-02-10 @ 16:19:02
URL: http://enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0