Ok, det är tisdag ...

Ok, tisdag igen. Idag har jag varit på IVA, spännande som vanligt. Idag var det lite extra spännande för jag att jag var med och tittade på en operation. Man öppnade upp och utförde en tracheostomi

Det betyder att man gör ett hål i luftstrupen och stoppar ner ett "rör" och på så vis kan man se till att patienten får en bra och fri luftväg.

I och med att jag inte hunnit vara hemma så mycket idag så har jag inte hittat på nått annat spännande. Henrik är i källaren och sätter ihop Julia nya garderob. Det är sååååå fint i hennes rum, bilder kommer när Julia har möblerat det!
Glöm inte att House börjar ikväll!


Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej lilla stumpan!

Vad trevligt att du trivs på iva. Mycket spännande med så stora operationer! Skojar bara. Jag håller som bäst med att leta artiklar till min c-uppsats, pust och stön...Såg att ni fått tillökning i familjen, man får gratulerar.

Vi hörs

Kram/Susanne & co

2009-02-17 @ 18:49:16
Postat av: MammaRussin

Hallåj vännen!!!



är mäkta imponerad av ditt jobb..:) Min en kompis iverkliga livet, bellis bland mina länkar.. hon vart nu nyss klar sjuksyrra..:) Det är skönt att ha er i min närhet.. tack för dina tips och hjälp ang min mens..:)

ska köpa hem de där tabletterna tills det blir dax nästa gång.. idag har det gått riktigt bra att jobba..:)



vad spännande att se foton.. jag älskar hemma hos kort!!!



ha det bästa kram

2009-02-17 @ 20:09:20
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: sara

helt otroligt hur man kan rädda människorsliv genom såna saker...Jag e svag för operationsbord å sånt..alltså mesig. Hade verkligen vatt nyttigt för mig se en riktigt operation ngngång. Så man inte e så fobirädd..

Så fort greys anatomy elle house elle ja vad som helst e, så blundar jag när det e en "snitt-scen" å liknande!

vad hade världen varit utan er som grejjar detta!?

puss å kjam

2009-02-18 @ 15:53:09
URL: http://bemoddesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0