A-HLR

Ja det har jag ägnat mig åt idag. Det är så himla nyttigt att få öva och fräscha upp minnet lite, sen var det lite annorlunda med medicinerna i "vanlig" A-HLR mot vad vi har på våra thorax patienter.
Vi har gjort kompressioner så att jag är alldeles mör i armarna. En sak som jag verkligen reflekterade över är att narkosmänniskorna inte har utformat ett formulär att fyllla i (under tiden som man utför HLR) , på thorax har man ett jättebra formulär och den är lätt att arbeta utifrån. Tummen upp för thorax avd 55!!!!

När jag steg upp idag blev jag så besviken......snön var borta! Usch.....det känns så extra mörkt och jobbigt. Sen blir alla våra djur så förbannat skitiga och även Alma! När jag var på dagis och hämtade så fick Alma plötsligt för sig att det går väl jättebra att lägga sig i en stoooooor vattenpöl. Mindre kul om vi säger så........När vi kom hem så åkte allt utom Alma in i tvättmaskinen. Det verkar vara min lott här i livet - att tvätta! Gahhhh

Jag önskar mig en mycket snygg hushållerska (typ Matte i Bygglov) och han skulle få pyssla och fixa hemma ex handla mat, städa, laga mat, sköta disken och bygga lite här och var! Vilken lycka!!!

Matte på ladies night i höstas!

Fast jag har redan en händig man hemma! Nu är han och spacklar i källaren och i morgon drar han igång den stora slipmaskinen. Och angående tvätten och allt annat som jag sköter om här hemma.....tja det ger i alla fall lite vardagsmotion och är väl en länk till verkligheten!

Ha en skön kväll och glöm inte bort "Letś dance"

Kram

Kommentarer
Postat av: Annahoj

Tack för komentaren! Jag tittar med på lets dance. Gud vad bra. Vilka personligheter. Kram

2009-01-09 @ 21:57:11
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Pauline

Ja, det är supergott med grönsaker och dippa, speciellt tzatziki-dippa. Mums :D

2009-01-09 @ 22:32:01
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0