ARG!!!!!

Dagen började bra, jag var i skolan på fm och träffade min studiegrupp, alltid lika trevligt! När jag hade varit där så skulle jag ju naturligtvis handla (hmmm, brukar visst vara min uppgift) och åkte då till COOP. Jag svängde in och parkerade snyggt och prydligt i min ruta på familjeparkeringen, ni vet de där extra stora parkeringsfickorna.....
När jag sedan kom ut ur affären så möts jag av en otrevlig syn

En fullkomlig galning har parkerat så nära min bil så att jag inte kunde öppna dörren för att kliva in på förarsidan (vår bil är till höger i bilden) Nä nu jäklar!
Jag hivade naturligtvis upp kameran (mobilen) och tar ett par kort.
Varför då? Jo för att på andra sidan om hans bil (jag utgår ju ifrån att det är en man som har parkerat så här illa!) så såg det ut så här

Jag menar, kolla hur mycket plats det var där då! det var nästan så stor plats att det hade kunnat få plats en bil till!!!
Åh vad arg jag var/är (fast det börjar lägga sig nu!) jag lastade in mina matvaror och tog sedan fram mitt A4 block och skrev en MYCKET ARG LAPP och satte fast på hans vindruta. 
Men problemet kvarstod....jag var ju tvungen att på något sätt ta mig in i bilen.
Jag har inte jättelånga ben direkt, men de små korta benen jag har hade nog stelnat till i kylan
(-8 grader)  så när jag skulle krångla mig in så lyckades jag placera mina snömoddiga och smutsiga skor både på ratten och sätet GRRRRRRR
så när väl rumpan landade på sätet så landade den i en blött & smutsig klump, jaha fläck på jeansen!
Satan! Nu var jag så uppretad att jag fick ånga på mina glasögon!
Åh nu vill jag bara hem......satte mig till rätta och skulle starta bilen.....gahhhh, där satte jag handen på den andra blöta och smutsiga fläcken!

När jag väl kom iväg därifrån så tänkte jag på den där boken som jag läst av
Kaj Pollak - "att välja glädje".
Där skriver han bla om att när man möter en person eller en jobbig situation så kan man välja hur man ska se på den och bemöta den. Man ska tänka så här: den här personen är utsänd åt mig för att jag ska lära mig något av den.
Men hallå!!! Vad ska jag lära mig av den här situationen?? Att jag ska välja en parkeringsplats som ligger längst ut i en parkeringsrad eller att ta med mig blå tossar att sätta på mina skor om jag behöver krångla mig in genom andra sidan på bilen eller ska jag välja en annan tid att åka och handla?

Nej, det jag lärde mig är att det tyvärr finns personer i vår värld som helt saknar förnuft och sans och troligen inte behandlar sin värld som han själv skulle vilja bli behandlad!

Ha en skön dag och glöm aldrig att parkera bilen rakt!


Kommentarer
Postat av: Annahoj

Ler kaj polak är bra, men att alltid välja glädje är kanske lite destrukitvt. Man bygger nog upp mycket ilska. Så en arg lapp lite då och då kaninte skada...Kan se det framför mig då du knölar dig in där och svär och iman på glasögonen. ler Jag gjode som du sa, städat upp och bloggat om min helg. Kram

2009-01-05 @ 16:16:49
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: bea

satan....vad arg du är....(hi hi)

2009-01-05 @ 18:25:30
Postat av: Pauline

sv: Tack så mycket, vad roligt att höra :D Jag gör allting själv, ja pappa hjälpte mig att borra, men annars är det bara jag själv :) Hur gammal är din dotter? Det är så himla roligt att förnya och exprimentera lite :) Jag kommer lägga upp bilder sen när allt är klart.

Naaw, ja hon är min lilla ögonsten :) Min farmor födde också upp svensk/dansk gårdshund, eller det var nog skåne terrier :S Det är en underbar ras iallafall :)

Allt är bra med Tessan och Alicia. Dom har fullt upp med varandra och Tessan har inte riktigt tid eller lust att skriva just nu. Och det kan jag nästan förstå när man får sin första bebis :)

Gud, jag blir också helt tosig när folk parkerar för nära bilen så att man inte kommer in. Vissa folk tänker inte alls ibland :P

Ha det jätte bra! Kram Pauline

2009-01-05 @ 20:45:04
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0