En ganska vanlig lördag

Idag råkade Henrik vakna innan mig och hör och häpna - steg upp! Jo, det fick jag ju höra sen när jag kom upp ca 40 minuter senare...
Att det sen hänger ihop med att han inte kan sova (just nu) pga av att han har myror i huvudet över renoveringen i källaren hör väl knappast hit!
Ja ja.....Efter frukosten så hoppade jag på min crosstrainer och slog mitt eget rekord - 5 km på 24minuter 32 sekunder!!! Tjoho, en stor klapp på axeln åt mig!

Sen var det ju faktiskt dax, julgardiner, adventsljusstakar och stjärnor packades äntligen ner. Fram med vintergardinerna och mina vanliga fönsterlampor. Oj så skönt!
Nu känns det som i alla fall ett steg närmare våren.

Sen vet jag inte riktigt vad som hände, kände mig plötsligt som "häxan surtant"! Jag var säkert en hemsk människa att vara runtomkring och jag kan inte riktigt förklara varför det blev så.....
En liten teori är att jag tog ut mig rejält när jag tränade (jag låg och flämtade en kvart på golvet innan jag kunde prata!) åt för lite efteråt, drack kaffe (som sänker blodsockret) så jag tror helt enkelt att jag fick för lågt blodsocker. Jag vet ju att jag är känslig för svängningar (åh, det är nog bara en tidsråga innan jag får typ II diabetes) och jag måste absolut äta lite var 3:e timme annars känns det som om jag är nära döden!
Usch inget att skoja om....

Årets nyhet är att Alma har slutat att äta godis! Hon har valt det själv och frågade då om hon kunde få 100 kr om hon klarade att låta bli fram till sommaren! Hon startade för en vecka sedan och jag trodde faktiskt inte att hon skulle klara av att låta bli mer än en dag eller så. Men attans unge! Hon har definitivt mera självbehärskning än vad jag har!!!!
Härom dagen hade jag bakat dinkelscones (fast lagt dem i muffinformar), jag frågade henne om hon ville ha. Hon satte värjande upp handen och svarade ytters bestämt: Nej tack, det är ju kaka! Ge mig en morot i stället! Ha ha ha ha ha ....
Så vad händer nu då? Jo idag åkte vi till COOP för att handla "lördags frukt"! Detta innebär ju att ingen annan heller kan äta godis...
Så ikväll blir det fruktfat!

Henrik och Emil är i källaren och fixar, Henrik har slipat golvet, ska strax måla taket.
Yes vi är på G!
Häxan surtant? Äh hon drog!

Är mycket nöjd och glad över att dansk/svensk gårdshund nu ligger på plats 19 över de mest poppulära hundraserna i sverige (2008) med 650 registrerade individer!
Det är coolt!

Ha en skön kväll





Kommentarer
Postat av: Annahoj

Ååå vad alma är härlig. 100kr och fram tills sommaren. Jag hade ju dött! ler Kram

2009-01-11 @ 01:18:19
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Pauline

God förmiddag :)

Jovisst har vi det. Dessutom fick vi fyra nya igår :) Och nästa vecka är det dax igen.

Jag tänkte lägga ut lite bilder på dom "stora valparna". Dom är ungefär 8veckor, så dom är i säljningstid. Men jag väntar lite med dom nyfödda :)

Det är ganska jobbigt att ha vintervalpar, för då kan dom inte vara ute och leka av sig, och då är dom här inne och leker hela tiden, det blir så intensivt :/ Men som du sa, dom är ju så söta så man förlåter dom ändå :)

2009-01-11 @ 11:02:52
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Pauline

Jo då, tidiga mornar och sena kvällar :P

2009-01-11 @ 15:24:42
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0