Födelsedag


Idag har vi (jag och Julia) varit hos min mamma och Ingvar för att i morgon fyller mamma år.
Alma kunde inte följa med pga simskola och Emmas kalas på leklandet i Karlskrona. De var så snälla och hade fixat fram en fruktpåse till Alma i stället för godispåsar som de andra barnen fick.
Vill säga stort tack till fam Karlsson som tog hand om Alma tills jag kom hem! Stor kram till er!
Henrik var inte heller med, detta pga av att ha ville lufta pingvindräkten!

Mamma är världsbäst på att laga mat och baka! Vi fick underbara kött, sås, potatis och grönsaker. Fantastiskt gott!
Sen blev det wienerbröd ( Mamma blev ju tvåa i "radiobulle" tävlingen i Radio Blekinge)

Hon hade i stället för traditionell tårta gjort hjortrornsparfait i portionsform med chokladpinnar och melon till!


Här sitter lillasyster Johanna med Smilla i knät!


På väg hem så hämtade jag upp Alma hos Emma och väl hemma så började Alma prata om att hon inte vill vara med i "inte äta godis, läsk eller glass innan sommaren" tävlingen längre. Ok sa jag, det är ditt val.
Hon bad om att få titta på 100 lappen, det fick hon. Jag hällde upp smågodis i en skål och ställde framför näsan på henne........hon tittade och sniffade länge.......
Jag sa till henne att vi kunde göra ett undantag och låta henne få lite popcorn på lördagar om hon fortfarande vill vara med i tävlingen i alla fall.
Hon sniffade lite till på smågodiset..........vände sig sedan bort och sa att hon kunde ta popcornen i stället!!!!
Shit vilken vilje kraft hon har! Jag är imponerad!

Ha en skön kväll alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Taxifar

Tack snälla Anne, för att du skriver så fint om mej.

Kram Mamma

2009-01-17 @ 20:21:20
URL: http://[email protected]
Postat av: Annahoj

Hej hej... Oj det kortet blev ju bra. Ha d

2009-01-18 @ 02:29:10
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag hade aldrig motstått godiset!! Men hon är envis den lilla ungen!

2009-01-18 @ 18:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0