KATASTROF!

Alma har kräkt hela natten


Vid första kräkningen så hade hon kräkt ner sig själv (och hennes långa fina hår) täcke, kudde, lakan, gosedjur och väggen!!! Jag får ju fullständig panik och tvingas själv ta hand om detta inferno eftersom Henrik är i Stockholm. Jag tar på mina handskar och knyter en halsduk över näsa och mun (ja, jag tror att jag kan skydda mig ifrån att få in virusen i min kropp då!) sen börjar saneringen med ytdesinfektion, jag blaskar på rejält och börjar med stortvätt mitt i natten av alla sängkläder.
Alma är jätteduktig och står ut med att inte få komma och lägga sig bredvid mig, jag klarar ju inte av det!!! Jag känner mig som en rutten mamma :(
När rengöringen är klar så får Alma en ny spypåse och lägger sig och somnar i sitt eget rum. Jag ringer Henrik och berättar vad som hänt. Jag inser ju att han inte kan ta sig från stockholm mitt i natten men han lovar att komma hem på morgonen.
Han är ju bara bäst!
Jag blev plötsligt extra religiös och bad en lång bön om att få slippa kräksjukan. Hoppas det fungerar!
Därefter var jag uppe och hjälpte Alma flera ggr på natten när hon kräktes, hon har sedan kräkt tre ggr på fm. UUUrrrrrrkkkkk och bbbllääääääääääää

Henrik kom hem vid halv tio på fm och då gick jag och la mig och sov en stund. Det känns som om jag har en tidsinställd bomb i kroppen - ska jag börja kräkas eller inte?
Ja det får tiden utvisa.....uuuäääää uuääääää uuuääääää uuuääääää

INFO FRÅN VÅRDGUIDEN!

Vinterkräksjukan (Calicivirus)

Vinterkräksjukan börjar ofta mycket hastigt med kräkningar, diarréer och magsmärtor. Sjukdomen är mest aktuell mellan november och april. Det är viktigt att du dricker mycket när du har vinterkräksjuka. Sjukdomen går över av sig själv.

Kommentarer
Postat av: Annahoj

Vad tapper hon är

2009-01-28 @ 17:21:19
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stackars Alma!

Vilken underbar man du har som kom hem! Håller både fingrar och tår att ni klarar er!

Kram

2009-01-28 @ 17:56:46
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: sara

nej..jobbigt ha kräkissjukan. .

helst när man e liten. .

skönt läsa din man kunde komma hem så fort ändå. :)

Hoppas du slippe den :)

puss å kram (utan basselusker)

2009-01-28 @ 21:07:15
URL: http://bemoddesson.blogg.se/
Postat av: Malin - bloggdesigner

Hej! Tycker synd om er, vinterkräksjukan är hemskt!

Jag har oxå spy-fobi.



Men jag har ju en rolig nyhet att komma med :)

Jag drog just lott om vem som skulle vinna bloggdesignen som jag lottade ut, och som du var med och tävlade om. Du vann, så grattis :)



Vill att du mailar detta till mig snarast;



- en bild som du vill ha som presentationsbild i menyn.

- presentationstext (om du vill ha det)

- Vad du vill ha för texter i headern, både den lilla och den stora :)



maila till: [email protected]

2009-01-29 @ 00:13:43
URL: http://bloggdesignbymalin.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hej..

vill bara hälsa krya på er från den hemska sjukan..

det är det absolut värst man kan få enligt mig..:)



hur gammal är din Alma??



ha det gott nu och krya på er..:)

2009-01-29 @ 08:25:12
URL: http://enburkrussin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0