Måndag igen

Fast jag börjar nog med att berätta lite om gårdagen. Alma och Henrik åkte ju iväg på hockey tillsammans. Henrik tänkte ge henne något ifrån kiosken och vid tidigare tillfällen så har Alma valt ett kexchoklad men inte den här gången! nej tack sa hon, jag vill ha ett knäckebröd istället!!!!!
Henrik höll väl på att svimma men köpte henne ett dubbelt knäckebröd med ost mellan skivorna. Skumt eller hur?

När det var dags för Alma att gå och lägga sig så blev hon ovanligt kinkig. Hon var arg och sur över att behöva vara ensam inne på rummet, hon ville minsann också ha sällskap!
Vi försökte med allt men hon var så trött och vid de tillfällena så är troligtvis inte hjärnan inkopplad för det var vekligen inget alls som funkade. Till slut var vi helt slut av hennes gnäll.......kom plötsligt på att Sally kunde ju få natta henne!
Sally är verkligen en klippa, stannade så snällt kvar i Almas säng och efter en liten stund med armen runt Sally så somnade Alma. Ja det var så rart att jag blev tårögd! Vår duktiga Sally ;)

Jag är inte känd för att orka titta färdigt på filmer men igår var verkligen ett undantag. Vi tittade på "skånska mord" av/med Ernst Hugo Järegård i  "Veberöds mannen". Den var jättebra och ruskigt verklig, det var säkert så på den tiden. Usch!
På grund av den filmen så kom jag sent i säng och i morse när jag vaknade så fattade jag inte att det var måndag.
Jag låg kvar i sängen och filosoferade, undrade i och för sig lite över varför Henrik drog upp Alma en söndag (jag trodde att det var söndag på riktigt!) men men måndag är det ju.................

Idag är det dagen innan tenta Ggrrrrrrrrr
Visserligen grupptenta, men ändå!

Ha en skön kväll alla!
Kram

Lite skoj!
Följ den roterande rosa pricken, och du ser bara en färg, rosa. Stirra nu på det svarta krysset, så kommer pricken som rör sig bli grön. Efter ett tag kommer de rosa prickarna försvinna och du ser endast en grön roterande prick. Mycket förvirrande för hjärnan.


Kommentarer
Postat av: Lina

Får jag låna Sally för att natta mig själv??

Tycker Alma är helt fantastisk!! Och allt detta för 100 kronor! Hon har inga höga krav det där lilla barnet!

Och tack för att jag fick kräkas upp min frukost! Tack vare alla dina skumma bilder så mår jag ju illa!!

Kram på dig!

2009-01-12 @ 16:21:19
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Pauline

sv: Tack så mycket :D Jag har ungefär 40läsare per dag, så det är egentligen inte mycket för att jämnför med dom som har många :P

Ha en bra kväll du också!

2009-01-12 @ 20:48:26
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Annahoj

oj vad läskig den var som snurrrade yr ler

2009-01-12 @ 22:30:52
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Pauline

Det är nog inte många som egentligen förstår hur det är att stamma. En del tycker "det är väl ingenting".

Du får gärna läsa lite här på min blogg, jag har en kategori med stamning, där jag har fakta och hur jag upplever min stamning osv. :)

Ha en bra dag!

2009-01-13 @ 09:32:35
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0