Måndags trött och glömsk

Ja jösses så tokigt det kan bli. Jag skulle träffa Marie på BTH på att jobba med rapporten. Väl framme upptäcker jag att jag har glömt hälften av grejerna hemma :(
Det var dessutom de viktiga grejerna.... ja ja vi fick en hel del gjort i alla fall.
I morgon ska vi åka ända till växjö för handledning i rapport-arbetet. Det känns inte riktigt som det är befogat just nu men förhoppningsvis kan det bli en spark i rumpan på oss att sätta fart!!!
Dock kommer vi åka bil i tre timmar för att få handledning i en timme, suck........

Henrik åker iväg imorgon på utbildning..... igen!

På väg hem från skolan körde jag inom Blekinge plantan, jag bara behöver lite blommor för att pigga upp mig själv! Jag köpte en jätte rolig blomma som heter mimosa pudica och kallas för "rör mig ej". Den är så rolig för att när man rör den på bladen så fäller den ihop sig!!!
Skojig tyckte Alma!


Jag köpte även en ny "hjärtan på tråd" + en ny kon formad ampel att ha den i.


Det blev även en gul primula som jag satte i en "båt" med ett ljus på bordet


Till köksbänken blev det en miniros i en ljusgrön härlig kruka

Tyvärr kan jag bara erkänna att färgerna på blommorna inte kommer till sin rätt, men jag orkar inte fixa med det mer i kväll.
När vi precis ätit färdigt så kom Reine och hälsade på. Och det är nu som jag blev riktigt irriterad.............på mig själv!
När det plingade på dörren och Reine kom in så tänkte jag: Åh nej, jag som inte har plockat undan!!!
Så dumt att tänka så eller hur? Men jag får liksom spunk om det är någon som kommer hit och det inte ser representabelt ut, dvs ständigt nystädat. Men ärlig talat hur många har det så då?
Det känns lite som att någon avslöjar mig, huuuuuu så hemskt!
Summan av det hela är i alla fall att det var riktigt kul att han kom förbi!

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Annahoj

Fina blommer ...annars brukar de heta "förget mig ej" Roligt att det fins en sån anorlunda blomma. Den dära hjärtformade blomman kan jag tänka mig att köpa en. Katterna kommer ju inte åt och förstöra om en sån hänger uppe. Jag bara ler, då du berättar att du får spunk ... Det finns en som alltid har det nystädat. Gissa vem. japp just det. Då vet du var du får det i från haha.

2009-01-26 @ 21:41:38
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0