Nyårsafton 2008

Jösses vilken härlig dag det var! 
Det mesta av städning, pyssel och plock hade vi gjort dagen innan, skönt!
Jag och Julia åkte till Fredrikskyrkan för att vara med på Linas & Niklas bröllop! De var så fina och bröllopet var vackert och kärleksfullt!


Under eftermiddagen var vi och hämtade maten som vi hade beställt - grekiskt festfat. Vilken besvikelse grrrrrrrr
Vi hade beställt mat till 6 personer (109 kr/person) och när vi öppnade upp och tittade så var där mat möjligen till tre personer. Henrik kontaktade Konsum, som bara är ombud för "festbutiken" (som levererade maten) och konsum var så snälla att de hjälpte oss dvs de plockade ihop mat så att det skulle räcka till alla. TUSEN TACK konsum!!!!!

Maten var jättegod och alla var så nöjda och glada!

Marie, är inte bara veterinär utan oxå sömmerska och hon lovade att hjälpa Henrik med att göra lite justeringar på hans frack (pingvindräkt!) En del mått behövdes ju tas mitt i allt ihop


När det var klart så bara måste man titta på "grevinnan och betjänten" innan vi njöt av den underbara desserten som kan rekomenderas åt alla - Baileys panacotta med passionsfrukt. Yummi vad gott.......

Nu var det äntligen dags att testa det nya spelet som vi köpt

Så hysteriskt roligt att jag faktiskt har träningsvärk i skrattmusklerna i dag!! Man gör saker som man nästan inte trodde att man skulle kunna göra.....ha ha ha

Utmaning, någon annan skulle skriva ett ord på magen (det stod inget om att man inte fick använda en permanent penna!)
Helt plötsligt sitter man och ser intelligent (?) ut i majonäs på kinderna!!! Efter en stund började ångorna svida i ögonen och huden blev konstigt röd......Men vad gör man inte för att vinna?!
  Ja......vad gör man inte för att vinna? Man tar frugans smink!

 En eldig tango ingick oxå i spelet, alla är dock inte lika böjbara!

Fungerar inte det så kan ju alltid ta till det gamla knepet, låtsas är du är en galen kanin som äter morötter och hoppar samtidigt ha ha ha ha ha ha ha ha...........


Tiden gick alldeles för fort och plötsligt så var det gamla året slut och det nya bankade på dörren (kan ju i och för sig varit alla smällare som dundrade), vi gick ut och firade med champange och tittade på smällare, jo vi smällde en del själv oxå. Eftersom våra hundar inte är skotträdda så tyckte vi att det var ok att göra det. 
 
      
Vackert med fyrverkeri och så luktar det så gott!

 GOTT NYTT ÅR!!!!

Ja vi blev väl lite dimmiga sådär i slutet.....


Hur som helst så hade jag en fantastiskt rolig nyårsafton med min familj våra kära vänner! Det blev ett riktigt bra avslut på 2008 så nu ser vi fram emot 2009 med allt vad det för med sig.
Kram till alla!

Kommentarer
Postat av: MALIN

Roligt att du är med och tävlar :) Lägg till mig på bloggkoll för att lättare se då jag avslutar tävlingen och publicerar vinnaren :)

2009-01-01 @ 15:58:24
URL: http://bloggdesignbymalin.blogg.se/
Postat av: Annahoj

Vad roliga kort ni har. Jag skarattade såå. Kan bara tänka mig hur kul ni haft. Kram

2009-01-01 @ 17:30:51
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: sara

God fortsättning på det nya året!

jizzez kan tänka mig det spelet var roolit.

jag å pappa sprang i varendra affär å letade efter ngt till julafton. . vad vi hittade verkade inte i närheten så kul som erat. så vi spelade absolut överrens på nyår ist. DET var åxå å rekommendera. men erat verka ju det ha vatt mer fart på :)

Å bröllop!

hade gjort vad som helst för å få se nårra vänner gifta sig :) sååå romantiskt jue :) hihi

Tack för en trevli bloigg med mkt trevlia foton :)

kramiz sara

2009-01-02 @ 01:49:30
URL: http://bemoddesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0