Ska inte söndagar vara vilodagar?

Någon vilodag har det verkligen inte varit idag. Upp och kasta ut vovvarna vid kvart i åtta. Inte dåligt av Bella att hålla sig i nästan 10 timmar!!! Efter frukost så satte jag igång att damsuga och våttorka alla golv, mindre skoj men det blev i alla fall en timmes motion!
Sen satte jag och Alma igång att göra play-doh lera. Det var skoj och resultatet blev en saffrans gul (den röda karamellfärgen var visst slut!) stor deg som hon hade jättekul med!


Sen ringde hennes kompis Theo och ville leka. Javisst!
Skjutsade Alma till honom och sedan körde jag och Julia till Beckers färgaffär och köpte färg till hennes nya rum. De blandade färgen efter hennes önskemål och det blev en ljus "latte" färg och som fondfägg blev det en "olivbladsgrön" färg. Det kommer att bli så snyggt!
Som bonus av den jätteduktiga tjejen i affären fick vi en dvd med Mattias & Jonny från room service med tema sovrum!

Nu ser det ungefär ut så här:

Notera i högra hörnet att min (onödigt roliga!) man har skrivit KHK = karlskrona Hockey Klubb,  på väggen. Den väggen kommer att byggas in med gips men det kommer för evigt (?) att vara KHK i vårt hus suck suck suck........

Väl hemma så satte jag igång med kvällsmaten, det ska bli köttfärslimpa, potatis, grönsaker och sås!
Alma hängde med Henrik på hockeyn, hemma match i arenan.
Så nu ska jag glida ner i soffan med..............skolböckerna!
Tenta på tisdag ggrrrrrrr

Ha en skön kväll alla!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Annahoj

De färgerna lär säkert bli snyggt i julias rum. Kram

2009-01-11 @ 15:55:14
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Stella

sv: ja, känslan sitter i :)

2009-01-11 @ 17:32:47
URL: http://stellapolaris.blogg.se/
Postat av: Pauline

Menar du Kvärrestad här på Österlen? :)

Jag har än så länge bara varit i Bulgarien som semester. Annars hade jag varit i Tyskland, Polen och Danmark med skolan. Och så har jag varit med pappa när han körde utomlands med lastbilen. Då var jag i Finland, Belgien, Holland bl a.

Jag tror att jag kommer resa mycket. Men jag kommer ju alltid komma tillbaka till Skåne :) he he.



Jag ville egentligen också ha Latte på mina väggar i mitt nya rum, men dom hade inte det på Bo Ohlsson :/

Kram

2009-01-11 @ 18:03:45
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0