Urk för vetenskapliga artiklar

Idag fanns det inga ursäkter! Hopp in i bilen och fara till BTH för att träffa Marie O och börja söka efter vetenskapliga artiklar till vår rapport som ska skrivas. Av någon (knäpp) anledning så måste alla artiklar vara på engelska, det gör ju det hela genast mycket krångligare. Det är ingen konversations engelska direkt....

Jag hittade ett översättningsprogram på internet (fantastiskt forum!). Tjoho, nu blev det genast lite roligare! Man stoppar in texten som man vill översätta och vips så står det på svenska.....eller?!
Nja det var väl att överdriva det hela! Den så kallade svenska texten som framträder är nästan lika svår begriplig som innan jag stoppade in den för översättning.
Programmet översätter ord för ord, den kan inte "känna av" om det sedan passar in i sammanhanget eller om det blir grammatiskt rätt.
Det blir som att läsa en invandrad fylle tratts osammanhängande svammel!!!!
Så det blir som att välja mellan pest eller digerdöden ;)

Fick besked om idag att grupptentan som vi gjordee förra veckan är godkänd! Grattis till oss!!!

Efter jag hämtat Alma så bestämde vi att vi skulle städa hennes rum tillsammans. Hm....hon satt mest och plockade med lite legobitar medan jag fick ta tag i oredan som efter ett världskrig!
Jag skulle verkligen vilja slänga ALLA hennes prylar på tippen.

Bella rymde idag - ingen mer kommentar......grrrrrrrrr

TIll kvällsmat åt vi örtgrillade morötter med balsamvinäger-creme med bacon/ost korv, inte Alma för hon vill bara äta kroppkakor!

OBS! Ikväll på bygglov är det Stina min arbetskollega från Jämjö som är med! Det ska jag titta på (snygg-Matte är oxå med)
Ha en skön kväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0