Kungliga staden!

I morse steg vi upp tidigt och kom efter mång om och men iväg mot "kungastaden", efter ca 15 minutrer så sa Alma: det är visst en lång väg till kungen!
Vi åkte förbi våra underbara vänner som råkar bestå av en veterinär och en hundtränare. De bor så idylliskt på landet med massor av plats att springa omkring för våra dogs. Grannen deras har också djur... tex höns...

Jag körde de första tre timmarna och tog mannen över. Efter ca två timmar så ringer hundvakten och säger att våra kära Sally har tagit en av grannens hönor!!! oj oj oj inte bra.... Som tur var så hade inte Sally ätit upp hönan utan jagat och sen ruskat lite på den så att en del fjädrar gick förlorade *fniss i massor* ;)
Får väl se hur mycket vi blir ersättningsskyldiga till!

Vi stannade till i Norrköping (vilken härligt underhållande dialekt de har där!)och åt lite på Mc Donalds, ja det blev en kycklingsallad till mig men det underbara brödet som ingår i den menyn fick mannen. Gahh första gången jag kände ett riktigt ordentligt sug efter att "bara trycka in" bröd i munnen! Väl i bilen igen så skulle jag sätta mig och blogga...trodde jag. Den där jäkla "telia pucken" ville inte som jag. Skit oxå!

Solen sken hela vägen idag och det är helt underbart. Stora staden kommer till sin rätt i solljus

Utsikten från där vi bor, tjoho, granne med kungen!

Vi bor på skeppet Af Chapman

Så mysigt att bo på båt!

Vi traskade genast iväg till en skivaffär där Julias Idoler An Café (japanskt rockband)skulle signera skivor innan konserten började. Där var det total kaos! Utanför låg det tjejer (som alla såg ut som hello kitty ungefär!) och skrek och grät av lycka över att ha varit nära sina japanska stor idoler! Tyvärr så fick inte Julia någon signerad skiva men lyckades få några riktigt bra bilder på sina idoler.

Det är ju den enda anledningen till att vi åker just nu istället för till sommaren - Julia ska gå på konsert och snälla mannen följer med henne. Puss darling!
Ja efter signeringen blev det bråttom, men maten går före. Vi stannade till i närheten där vi bor och skulle ha i oss lite käk. Hmmm inte så lätt när man håller på med GI. varken baguette, hamburgare med pommes eller raggmunkar fungerar ju.....det blev dagens andra sallad i stället...
Julia och mannen gav sig iväg med buss till gröna lund (konserten) och jag och Alma gick till hytten och har duschat och spelat yatzy, Alma vann!
Jag hade verkligen tur med att båten har trådlös internet uppkoppling så här sitter jag nu!
Ha en skön kväll alla!
Kram



Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att Sally inte fick sej ett rejält skrovmål på en höna(fniss)Kram Mamma

2009-03-19 @ 20:15:44
Postat av: MammaRussin

Hallå Sthlm!!!



Gud så jag blir imponerad av dig nu.. Du äter sallad och hoppar över brödet.. bra gjort!!



själv har jag ätir rostebröd här idag.. Min mage vill inte riktit ha bacon och majonnäs och ägg idag..



men jag mår inte illa eller så .. knepig med min mage.. kankse är jag förstoppad eller biverkning på min piller jag fick mot pms? vad tror du ??



ha det så himla bra nu.. KRAM

2009-03-19 @ 20:28:30
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Anonym

hej..alltså, lite pinsamt men ofta får jag på min blogg "bea du har en utmaning på min blogg" jag fattar inte hur jag gör då....hur får jag den till min blogg?..kram / bea

2009-03-19 @ 21:41:57
Postat av: Lina

Heja Heja Heja Sally! Haha! Helt underbart!

Låter som att ni har det fantastiskt! Solsken, idoler, boendes på båt m.m. Varför fick inte jag följa med??

Kram kram

2009-03-20 @ 00:04:06
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heja Heja Heja Sally! Helt underbart! Haha!

Låter som att ni har det helt fantastiskt!! Solsken, boende på båt, idoler och god mat.

Varför fick inte jag följa med??

Kram

2009-03-20 @ 00:05:54
Postat av: MammaRussin

god morgon..



haha ja hur hinner jag..:) tror det är som jag skrivit i min blogg att jag "bloggar" isl för att röka.. Bloggen har blitt mina cigg.. :) så jag sätter mig en snabbis då och då.. har ju en laptop så den finns alltid nära.. ;)

ha en fin fin dag nu gumman mi!! ;)KRAM

2009-03-20 @ 08:51:20
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0