Skönt!

Idag var det dags för handlednings kursen igen. När man är van vid att vara igång så är det faktiskt ganska jobbigt att bara vara sittandes och använda hjärnan.
Jag tog tillfället i akt att uttrycka mitt missnöje emot den tjej som sabbade min dag igår. Det kändes skönt att få det sagt, men hon verkade inte förstå att hon hade sårat mig...

Träffade Benita idag på BTH, jättekul att se henne igen (undrar bara om hon vågar lämna en kommentar här i bloggen för att jag vet att hon läser!)

Angående rapporten känns det som om vi ligger bra till i tiden, men av erfarenhet vet jag att det snabbt kan vända :S

När jag kom hem så hade min käre make köpt en blomma till mig!

Tack!

Jag har bejakat min fåfänga sida idag och la mig i solariet en stund, nice!
Jag känner väldigt starkt att jag kommer att få ta upp kampen mot de grå i helgen...
usch vilket livslångt lidande va?

Så nu till dagens GI- reflektion.
igår gjorde jag raggmunkar till kvällsmat med bacon till och kom på att det är verkligen inte GI-mat...Idag hade mannen bestämt att vi skulle ha kokt potatis med citronbitare till - inte GI-mat det heller...suck.
Men jag ser det som en bra relektion i alla fall!
Jag kommer snart igång...har en liten fundering om att börja på lördag :)
Detta med GI lämnar mig ingen ro i tankarna, tänker på olika maträtter, hur jag ska lägga upp det, vad jag ska akta mig för, kanske jag ska ha en liten egen GI-bok, var hittar jag recept som passar min familj.....
I morgon är jag ledig pga av att Alma ska till uroterapeuten så då ska jag lägga upp en plan och handla hem det som behövs! Jag är på gång ;)

Nu till en annan fundering. I julas så hade jag ju dagens datumljus på foto med olika jultomtar med på bilden. Nu funderar jag på att ha dagens detalj i vardagen! För visst är det så att man glömmer bort att se och vara tacksam för alla saker som man har i hemmet?
Så nu börjar jag med denna ljusstake som står i köket. Jag har fått den i present av svärmor för kanske 6-7 år sedan.


Har ni någon fin sak så ta ett kort och visa!
Ha en skön kväll!
Kram ♥

Kommentarer
Postat av: MammaRussin

hej hej..:)

oj så du grubblar över GI.. hihi.. men det är bra.. då kommer det att funka bättre sedan när du väl börjar.. för det gör du väl..;) Men det är ju inget knepigt.. och du kommer bli asa peppad när du tagit bort ett par kilon.. och man behöver inte göra så svårt för sig.. under de två första veckorna, då tar du bort allt bröd, potatis och pasta, ris.. vissa rotsaker går bort med.. då kommer du att förmodlingen rasa i vikt.. Sedan får du ju äta lite fullkorns pasta och sånt... jag tvivlade på detta med gi och har alltid gjort det innan.. men tro mig allt sötsug är borta.. puts väck.. :) tror nästan inte själv på det.. blir man sugen på nått eller lite hungrig så går jag och tar en eller två oststavar av cheddar ost och lindar en salami eller skinka runt.. en näve nötter.. max en frukt om dagen.. detta är alltså under första fasen..



bla bla bla... gud så jag maler på här..;)



föresten.. du har en utmaning att hämta hos mig i bloggen.. om du vill såklart..



kramkram

2009-03-12 @ 21:06:32
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Susanne Olofsson

Hej Anne

Med tanke på GI är ju i alla fall citronen helt rätt! Du får hoppa potatisen, jiipii.

Hoppas du får komma till op en annan dag och hälsa då.

Susanne

2009-03-12 @ 22:50:52
Postat av: Lina

Hej snäckan!

Världens bästa doktor har idag bjudit på GI knäckebröd från Gylles! Annette är fantastisk!

Åhh vad de var goda!

Vi får lägga upp en plan snarast! Men lördag är för tidigt för mig!

Jag ska bara laga min kamera så kan vi ha "dagens vardagsbild".

Kramar

2009-03-12 @ 23:18:43
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Benita

Klart att jag vågar!!

Va kul det var att se dig, hoppas vi har mer tid nästa gång vi ses.

Lycka till med Gi metoden! Själv skulle jag inte kunna leva utan mina Havre fras som jag äter varje morgon.

Benita

2009-03-13 @ 08:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0