solig dag!

Det har visseligen varit kallt idag men solen har lyst på oss, nice!
I övrigt så har jag varit med Marie O på BTH biblioteket idag och jösses vad vi har gnuggat våra geniknölar. Nu har vi kommit till den punkt att skit samma om det är kul eller inte - det är bara att göra det klart.

GI- mässigt har det inte varit en bra dag. Jag åt frukost som vanligt i morse vid 07.00 (exakt samma som jag ätit de senaste 10 dagarna!) gav mig sedan iväg till skolan och som alla vet går tiden fort när man har roligt...hur som helst så tog jag några nötter till lunch och en proteindrink.
Tanken var att jag skulle köra hem strax därefter och fortsätta skriva hemma och samtidigt äta en riktig lunch.... Men tiden gick och jag tog några fler nötter (som nödkost) och kom så småningom hem och inser att klocka plötsligt har blivit tre!

Det konstiga var att jag fortfarande inte var hungrig utan kände mig "bara" lite gungig i kroppen. Jag kastade in ett par skivor ost och ett kokt ägg (kvar från frukosten) och for sedan och hämtade Alma på dagis.
För att undvika att komma i samma situation imorgon så har jag bakat jättegoda äggmuffins med keso (grillad paprika smak) så de kan jag ta med mig i morgon till skolan.

Det är nog det svåraste av allt med GI, att hitta ngt vettigt att stoppa i munnen när man är "på väg" och inte vill äta en hel lunch.

Efter middagen så klippte jag mannen så nu ser han representabel ut igen:)
Ikväll har jag en artikel att granska (frågan är om det verkligen blir av!)

Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: MammaRussin

hej gumman..

vill bara säja ett snabbt hej..:)

hurra för att du är så duktig... goda muffins.. vi har gjort muffins här ikväll med.. med salami i.. mumma det med.. hade sallad och fetaost till..:)



nu ska jag och gubben ha myskväll..:)



KRAM

2009-03-26 @ 20:18:46
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0