Tidig lördagmorgon

Av vissa anledningar så steg jag och Alma upp kl 05.55....jag hade inte sovit klart då... la mig sedan på soffan och försökte sova en stund men det gick liksom inte...suck...
Alma är inte känd för att sova länge. Ja ja morgonstund har guld i mun, eller?

På förmiddagen (som har varit jättelång) så städade vi. Mannen begav sig sedan ner i fd matkällaren och som numera heter klädkammare, och satte igång att börja röja där. Han har faktiskt hunnit så långt att det är dags att börja måla! Det är ju jättebra!
Om det är nått som vi är jättebra på (jag och mannen) så är det att flytta runt våra prylar från det ena rummet till det andra. Nu börjar vi i alla fall fått struktur på det hela. tyvärr så är vi av släktet "samlare" (bägge två, kan det bli värre?) så vi har så svårt för att komma till skott och slänga prylar. "Kan vara bra att ha" är nog vårt motto, så saknar ni en viss pryl så kanske den finns hos oss;)

Alma har varit ute tillsammans med sin bästis Emma hela dagen. Nej, vi har inte tvingat dem! De har tillbringat dagen ute av egen fri vilja. Jag tror att de känner av att våren är på väg för de har pysslat i Almas lekstuga, gungat och åkt kickbike. Våra grannars barn har oxå varit ute, och de är alla ett härligt gäng. Och på tal om det så har vi verkligen världens bästa grannar. Det är jag så himla glad över!

Tittade naturligtvis på Letś Dance igår kväll. Nu har jag värsta bekännelsen......jag hade tårar i ögonen när Laila och Tobias hade dansat :blush: Det har faktiskt aldrig hänt mig innan! Jag kan gråta över ex Lassie men inte när någon har dansat. Men det var ju så vackert!
Kul att Magnus och Annika vann, var det rätt par? Ingen aning, båda var så duktiga!

i kväll är det så Robinsson igen. Tänk att det redan efter ett enda program finns de deltagare som man retar sig på! Men det hör ju till själva programidén.
Nu vankas det matlagning, fläskfilé blir det idag!

Tack och hej, leverpastej!
Kram

Kommentarer
Postat av: Bloggläsare

jag grät också, så du va inte ensam! Det va nog den vackraste dans jag sett! Duktigt av Alma att äta frukt isf godis. Smart tjej!

2009-03-28 @ 21:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0