Härliga måndag!

Ja idag var det en riktigt bra måndag.
Det började med att när jag skulle åka till stan så körde jag inom bensinmacken här i byn och skulle köpa mig en flaska vatten att ta med mig och expediten (manlig) sa till mig när jag hade betalat: Ha en riktigt skön dag!
Tänk att lite vänlighet kan göra en så glad!
När jag sedan satt i bilen på väg så satte jag på radion och då spelade de "turistens klagan" av Cornelis Vreeswijk, ni vet den där när man hör barnen i bakgrunden. Av den låten blir jag alltid glad nästan på gränsen till gråtmild bara för att den är så härlig
;)

När jag kom till stan så var det dags för att träffa sjukgymnasten och få massage, åhhhh så skönt!

Körde sedan vidare till skolan och vi jobbade med vår rapport och nu är den nästan klar! Ja man ska visserligen inte "ropa hej" ännu men jag är glad över att de blev så pass klar att vi kunde maila den till vår handledare för sluthandledning på torsdag.
I övrigt då, jo solen har visat sig idag och jag kunde dessutom hämta Alma tidigare från dagis :)

Det enda lilla molnet på min "lyckliga dag känsla" var att stackars Julia har varit hos tandläkaren och dragit ut två tänder, fast å andra sidan är jag ändå glad över att vi bor i ett land där man kan ringa på morgonen och få en tid till tandläkaren ett par timmar senare. Det är väl ändå välfärd?!

Alma har varit i källaren och "rotat" fram en liten ask med små magneter med ord på, sk kylskåpspoesi. Jag tycker att de passade bra i källaren (vi vill inte ha en massa saker på kyl och frys sedan vi köpte nya vitvaror) men Alma har satt upp nästan alla 200 magneter! Jag frågade henne vad hos sysslade med och hon svarade mig:
Kolla det blev ett stim bokstäver!!!!


Ha ha ha ha ha .....
Hon är ju bara så underbart härlig denna lilla unge ♥♥♥!

Ha en skön kväll alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej vännen.. :) så du var med på bröllopet?? hihi.. då tycker jag det var lite dåligt av dig och inte hälsa på mig, hahaha..;)



var det en statoil du var in på?? där de önskade dig en trevlig dag??



KRAM

2009-05-11 @ 19:04:07
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: "Pippi"

Ni ska va lyckligt lottade med en så go och positiv unge som Alma!!

2009-05-11 @ 19:26:52
Postat av: Carma ♥

SV: Konstigt att du inte kunde komma in på länken.

Men om du har lust att läsa så kan du ju alltid söka på "Carma och Clamik" på alias bara =)



Hoppas du får en toppen vecka!

Massa kramar <3

2009-05-12 @ 07:58:38
URL: http://carma80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0