Lördag!

Så har det ju blivit lördag på riktigt ;)

Igår hade vi besök av våra nyfunna vänner fam Frideryd. Vi grillade och hade det hur trevligt som helst! Vilken tur säger jag att vi har vårt uterum att sitta i. Vinden var kall men när man sitter i uterummet så blir det ändå en känsla av att sitta ute.

Idag satt vi (som vi brukar) i uterummet och åt frukost och sen var det dags för maken att åka på möte. Jag var hemma med tjejerna och Alma hade hem en kompis. Hela dagen har gått utan några större intermezzon. Tjejerna fick makaroner och köttbullar till lunch och jag åt korv med hembakat bröd!

Sååååå rackarns gott och så fluffigt och bra det blev!


Till kaffet gjorde jag små chokladkakor (gi- vänliga naturligtvis!)


Det har blivit till en sport att hitta på egna lösningar för att efterlikna den vardagliga icke GI- mat som resten av familjen äter. Hittills har jag lyckat ganska bra får jag lov att säga!

När Almas kompis hade åkt hem så körde jag och tjejerna iväg på jordgubbs jakt. Vi ska nämligen ha jordgubbar med vispgrädde ikväll när vi ska titta på Robinsson. Eftersom jag ver sjuk för en vecka sedan så missade jag det avsnittet men i kväll är jag med igen!


Jag är så himla "frälst" i syrener! De doftar underbart och har en alldeles fantastisk färg. Det står buketter i nästan varje rum!


Ha en skön och härlig lördagkväll alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där korven såg lite pervers ut i sitt bröd...Fniss

Kram Mamma

2009-05-23 @ 20:45:53
Postat av: Mamma Russin

hej gumman...



så du är duktig och GI bakar och grejar.. vilka goda kakor.. mumma..

viskar jag har ätit fudge ikväll på jobbet.. typ 5-6 bitar... nu har jag lite ångest men jäklar så gott det var... hihi...



KRAM gumman

2009-05-23 @ 22:08:52
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: madde

fin blogg du har

2009-05-24 @ 12:23:23
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med din mamma om att korven ser lite pervers ut! Haha!

Så trevligt att prata med dig igår!!!

Kramar i massor!!

2009-05-24 @ 17:01:19
URL: http://linaishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0