Nära döden upplevelse

Igår var en konstig dag. Den började bra men avslutades förfärligt...
Vi var ute på promenad i det fina vädret på dagen och sen var Alma hos en kompis och lekte medan vi var på bio. Änglar och demoner. Den var jättebra! Henrik och Julia köpte med sig godis men jag köpte med mig nötter, både vanliga och cashcew nötter överdragna med mörk choklad.
Precis innan filmen började så tuggade jag i mig en näve nötter och tog sedan inte fler. Efter ca två timmar (vid 17.00, strax innan bion var slut) så började det mala i magen/gallan....vi körde hem och jag tog en diklofenak och la mig på soffan. Men fy satan vad det gjorde ont och det blev bara värre och värre...jag var illamående och det gjorde så ont att jag varken kunde sitta eller ligga ;(

Jag tog mera diklofenak men inget hände. Vid 21.00 så var jag helt inställd på att åka firmabilen (ambulansen) till sjukhuset för jag kände att jag inte kunde hantera smärtan längre. Samtidigt känns det lite jobbigt att kasta sig iväg i ambulans (när man känner en del av de som jobbar där) sen var det ju lördag kväll också...

Jag låg och tänkte att om 5 minuter... om 5 minuter..  åker jag iväg, strax efter 22.00 började det avta lite i alla fall. Hela natten har jag vaknat till och från och nu känner jag mig öm i höger sida av magen (över gallan) men börjar samtidigt bli hungrig. Jag har inte ätit sedan igår vid lunch (om man bortser ifrån de där förbannade nötterna) men nu vet jag inte vad jag ska våga äta. För har man problem med gallan så ska man inte äta ägg, bacon, fett, grönsaker med skal eller rökt mat. Så vad fanken ska jag äta nu då???
Ska jag bara äta proteiner? Hur går det med GI-dieten då?

Ställde mig på vågen idag och jag har gått ner 4 hg!!!
;)
Det gör ju att jag inte vill sluta med min viktminskning men å andra sidan vill jag aldrig uppleva ett sånt gall-anfall igen! Inte ens min värsta fiende önskar jag det helvete jag upplevde igår!

Usch så svårt det blev....



Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Anne...SLUTA med den dieten när du inte tål den:(Gör som man har gjort i alla tider... ät vanlig husmanskost,du kan i princip äta av allt bara du rör på dej;)jag är säker på att hela familjen skulle må bättre om du blev "normal"igen. Megakram MAMMA

2009-05-17 @ 09:32:37
Postat av: ♥ Mamma Russin

oj oj.. det där låter inte så bra..

men vet du att det är gallan då?? grattis till minuset iaf, bra jobbat gumman!!! kramkram

2009-05-17 @ 14:40:04
URL: http://enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0