Stora "fejardagen" och en halv hjärnskakning!

Idag slapp jag stiga upp 05.10 men tror ni inte att jag glömt avaktivera alarmet så att klocksatan satte igång 05.10 i alla fall :mad:
För en gångs skull så lyckades jag att somna om.
Vid lunchtid så ringde de ifrån dagis och sa att Alma ramlat av en gunga och slagit i huvudet
;(
hon hade varit litte "groggy" efteråt men var ändå vid gott mod. Vi hämtade hem henne och tog ledigt resten av dagen. Alma har legat på soffan och slappat medan jag har städat innomhus och maken har städat utomhus.
Egentligen så säger förnuftet att det är korkat och onödigt att städa och fixa så pass innan en fest, men till saken hör att jag skulle hellre svimma än att våga visa upp ett ostädat hem när det kommer gäster (korkat eller hur?). Nu kommer det dessutom ev okända gäster imorgon på middag till oss för vi vet ju inte förrän det är dags vilka som ska komma till oss.
En hel del av de som bor i här i byn känner man ju till men det blir 120 personer som ska vara med under kvällen!
Man får väl se det så att denna städning innan cykelfesten blir det stora vårstädningen och nästa röj blir väl inte förrän framåt jul ha ha ha ha !!

Det är en person som är "cykel general" och som har planerat ihop det hela. I stora drag så är det så att alla ska träffas hemma hos "cykel generalen" kl 16.00 på fördrink och då som först får man redan på vart man ska cykla och äta förrätt. På varje adress ska det finnas mat till det par som bor på adressen + 3 par som kommer dit som gäster. Vid ett givet klockslag så splittras man och cyklar till en ny adress/värdpar som då har middag till sig själva + 3 andra par och sen gäller samma sak för efterrätten. Så innan kvällen är slut har man cyklat runt i byn och ätit på tre olika adresser och knutit nya vänskapsband för att sedan avslutas på en hemlig adress där det blir det dans och mera fest!

Jag kommer troligen inte att behöva (!) dricka en droppe imorgon (japp, det är hjälmtvång på festen!!!) eftersom jag går runt och känner mig yrslig mest hela tiden. Jag fick en tid till örondoktorn (överläkaren i egen hör person som jag har mycket stort förtroende för) om 2 veckor ...
Tur bara att min praktik är över nu så att jag kan ta livet i min egen takt! Men jobbigt är det hela tiden.....jag skulle ta fram en grej som låg under en skänk innan när jag städade, glömde mig lite och böjde mig ner samtidigt som jag vred på huvudet för att se under DÅ satte karusellen igång och jag ramlade omkull!!!!
Så där låg jag som en skalbagge och vred mig i mina yrselplågor :(

Nu är det äntligen kväll i alla fall och jag njuter av att titta på vårt renstädade hem, det är bara damsugning och våttorkning kvar men det tar vi imorgon med tanke på att det regnar här och djuren skitar ju ner en del....

Ha en skön kväll alla!

Kommentarer
Postat av: ღ Mamma Russin

hej gumman..

jippi för mitt minus va...:) haha, skam den som ger mig.. påmin mig om det nästa gång jag svackar..hihi..

tid om 2 veckor.. har du igen jour att ring till då, eller så du kan få en akuttid..



stackars alma.. hur är det med henne nu?? hoppsa hon inte blir jättedålig då...



ha det gott nu.. vi far iväg imorgon.. kanske skriver lite från bilen.. hihi.. jag är ju blogg beroende vet du, hihi.. ;)

annars "syns" vi på söndag kväll..



KRAM

2009-05-08 @ 19:34:11
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0